Laatst bijgewerkt op: 28 maart 2025
Welkom bij Deliveroo. Deze pagina en de documenten waarnaar op deze pagina wordt verwezen (de "Algemene Voorwaarden") zijn bedoeld om u te informeren over ons, Deliveroo, onze diensten en onze en uw verantwoordelijkheden wanneer u onze mobiele applicaties die wij beschikbaar stellen via een App Store of andere of onze website deliveroo.be (samen, onze "Applicaties") opent en gebruikt of wanneer u een bestelling plaatst (de "Bestelling") voor een beschikbaar artikel (het "Artikel") via onze Applicaties.
Als u onze Applicaties gebruikt, inclusief om Bestellingen te plaatsen, gaat u akkoord met deze Algemene Voorwaarden, dus lees ze aandachtig door. Als u deze Algemene Voorwaarden niet aanvaardt, kunt u onze Applicaties niet gebruiken.
Als u in deze Algemene Voorwaarden niet het antwoord vindt dat u zoekt of als u hierover vragen heeft, kunt u contact met ons opnemen op het volgende e-mailadres hello@deliveroo.be of via onze Applicaties voordat u een bestelling plaatst. U kunt ook een samenvatting vinden via onze FAQ.
We werken deze Algemene Voorwaarden van tijd tot tijd bij. De meest recente Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke nieuwe Bestelling.
Als u een consument bent, heet u bepaalde rechten wanneer u Artikelen bestelt via onze Applicaties. Ga voor meer informatie naar https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming. Deze Algemene Voorwaarden doen geen afbreuk aan uw rechten als consument en dienen ter aanvulling van uw rechten zonder deze te vervangen.
Deliveroo Belgium BV ("wij" of "Deliveroo") is een besloten vennootschap met maatschappelijke zetel te Handelsstraat 31, 1000 Brussel (België), ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 633.775.036. Haar BTW-nummer is BE0633775036.
U kunt ook contact met ons opnemen:
Ons doel is om u te voorzien van de Applicaties en (i) om u in contact te brengen met restaurants, supermarkten en andere bedrijven waarmee wij een samenwerkingsverband hebben (samen de "Handelspartner(s)"), evenals mogelijk met een Partner Bezorger (zoals hieronder gedefinieerd) of een Bezorger van een Handelspartner (zoals hieronder gedefinieerd) (samen de "Bezorger(s)") zodat u:
(samen, onze "Diensten").
De Handelspartners (met inbegrip van de Bezorgers van de Handelspartner zoals hieronder gedefinieerd) en de Partner Bezorgers (zoals hieronder gedefinieerd) worden hierna samen de "Partner(s)" genoemd.
Aankoop van de Artikelen: als u een Bestelling plaatst bij een Handelspartner, sluit u een contract af om Artikelen te kopen bij een van onze Handelspartners en treedt Deliveroo op als tussenpersoon namens dat Handelspartner om de Bestelling af te ronden via onze Applicaties en uw ervaring tijdens het hele proces van de Bestelling te beheren. Dit betekent dat onze Handelspartners verantwoordelijk zijn voor het voorbereiden van uw Bestelling, en met betrekking tot de verkoop van de Artikelen, dat wij simpelweg het platform bieden om uw Bestelling door te sturen naar onze Handelspartner en namens hem de betaling van u te innen. Soms is het mogelijk dat Handelspartners deel uitmaken van de Deliveroo bedrijvengroep.
Bezorgdiensten: Wanneer u een Bestelling plaatst, kunt u ook bezorgdiensten kopen. Uw Artikelen worden dan opgehaald bij de betreffende Handelspartner en bij u bezorgd door de Bezorger(s), d.w.z.:
a. Een Deliveroo-account aanmaken
Voordat u Bestellingen voor Artikelen via onze Applicaties kunt plaatsen, moet u een Deliveroo-account openen. Om een account aan te maken, moet u aan de volgende minimumvoorwaarden voldoen:
Bij het aanmaken van uw account moet u een wachtwoord of andere beveiligde toegangsmethode aanmaken en uw kredietkaartgegevens opgeven. Zorg ervoor dat u uw wachtwoord of andere beveiligde toegangsmethode geheimhoudt en laat uw account niet door derden gebruiken.
U bent verantwoordelijk voor alle Bestellingen en activiteiten die plaatsvinden onder uw account, en u bent aansprakelijk voor de betaling van alle Bestellingen, zelfs als deze zijn geplaatst door een derde partij, tenzij deze het gevolg zijn van onbevoegde toegang die niet te wijten is aan de openbaarmaking (actief of passief) van uw wachtwoord, het gebruik van een onveilig wachtwoord of een andere onbeveiligde methode om in te loggen. Als u niet zeker bent van uw inloggegevens of vermoedt dat ze ontvreemd zijn, moet u onmiddellijk contact met ons opnemen om ons op de hoogte te stellen.
U moet een persoonlijk en geldig e-mailadres gebruiken en mag slechts één e-mailadres per account en één account per persoon hebben.
b. Account opschorten/sluiten
U kunt uw account te allen tijde sluiten door de instructies voor het deactiveren van uw account op het tabblad "Uw account" in onze Applicaties te volgen.
We kunnen uw account op elk moment opschorten of permanent sluiten met een kennisgeving die is aangepast aan de omstandigheden van elk geval, als we redenen hebben om aan te nemen dat uw account is gebruikt door een derde partij, dat u onze medewerkers of Partners mishandelt, dat u tegoeden of terugbetalingen claimt waarop u geen recht heeft, of meer in het algemeen dat u oneigenlijk gebruikmaakt van onze Diensten, onze Applicaties of onze voorwaarden (inclusief deze Algemene Voorwaarden) niet naleeft.
Als we uw account definitief afsluiten, betalen we u het saldo terug van alle credits die u geldig heeft ontvangen van de Deliveroo-klantenservice of de Applicaties als gevolg van problemen met een Bestelling. Het saldo wordt aan u terugbetaald door overschrijving op uw geregistreerde kredietkaart of, indien van toepassing, door bankoverschrijving naar de door u opgegeven rekeninggegevens.
Als u het niet eens bent met onze beslissing om de toegang tot uw account te sluiten of op te schorten, kunt u contact met ons opnemen en kunnen we besluiten om de beslissing te herzien.
Deliveroo behoudt zich het recht voor om, indien nodig en zonder enige beperking, alle noodzakelijke stappen te ondernemen (inclusief het vereisen van aanvullende verificatie van een klant met betrekking tot de identiteit, leeftijd of andere relevante informatie) om zichzelf (op een redelijke manier) te beschermen tegen frauduleuze of onwettige praktijken of wanneer we redelijke redenen hebben om aan te nemen dat we mogelijk in overtreding zijn met de toepasselijke regelgeving of wetten. U moet ons zo snel mogelijk alle informatie verstrekken waar wij redelijkerwijs om kunnen vragen. Als u weigert, of als we frauduleuze of criminele activiteiten vermoeden, kunnen we uw Deliveroo-account opschorten of sluiten. We zullen uw informatie gebruiken in overeenstemming met ons privacybeleid.
Elke Handelspartner heeft een specifiek geografisch gebied waarbinnen hij Bestellingen aanvaardt. Dit bezorggebied kan op elk moment veranderen, afhankelijk van verschillende factoren zoals het weer. Dit zorgt ervoor dat de Artikelen u in de best mogelijke omstandigheden bereiken. Handelspartners bepalen ook hun eigen openingstijden.
Dit betekent dat (i) de beschikbaarheid van onze Diensten en de aantal beschikbare Handelspartners afhankelijk zijn van de Handelspartners in uw regio en (ii) Handelspartners die u op een bepaald moment op onze Applicaties kunt zien afhankelijk van uw locatie en hun openingstijden. Als u een Bestelling probeert te plaatsen buiten het gebied of de openingstijden van een Handelspartner, of als de Applicaties om welke reden dan ook niet beschikbaar is, zullen wij u informeren dat de Bestelling niet mogelijk is.
Evenzo bepalen de Partner Bezorgers zelf wanneer ze willen leveren en zijn ze vrij om het aanbod om uw Bestelling te leveren te accepteren of te weigeren.
Wij treden op als tussenpersoon namens onze Handelspartners. Dit betekent dat onze Handelspartners uw tegenpartijen zijn met betrekking tot de verkoop van de Artikelen en als enige verantwoordelijk zijn voor de verkoop van deze Artikelen. Wij bieden gewoon het platform dat ervoor zorgt dat uw Bestelling bij onze Handelspartner terechtkomt en het is in hun naam en voor hun rekening dat wij de betaling ontvangen die aan hen is verschuldigd.
Bestellingen worden geplaatst via onze Applicaties door te klikken op de bestelknop aan het einde van het afrekenproces. Elke Bestelling die u plaatst, vormt een aanbod om de daarin vermelde Artikelen te kopen. Deze Algemene Voorwaarden, evenals alle voorwaarden met betrekking tot een promotie- of speciale aanbieding, zijn van toepassing op de Bestelling. U heeft de mogelijkheid om eventuele invoerfouten in uw Bestelling te controleren en te corrigeren via onze Applicaties tot op het moment dat u op de bestelknop aan het einde van het afrekenproces klikt en uw Bestelling naar onze Handelspartners verzendt. Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat uw Bestelling volledig en juist is voordat u deze plaatst. Zodra u op bestellen heeft geklikt, moet u voor de bestelde Artikelen betalen (inclusief alle leverings- en servicekosten) als de Bestelling wordt aanvaard.
Wanneer u een Bestelling plaatst via onze Applicaties, moet deze door ons of de Handelspartner worden aanvaard voordat deze kan worden bevestigd. Wij sturen u een bericht zodra uw Bestelling is aanvaard ("Bevestigingsbericht"). U kunt uw Bestelling te allen tijde annuleren via onze Applicaties voordat deze door de Handelspartner is aanvaard. Vanaf het Bevestigingsbericht zijn u en de Handelspartner contractueel gebonden aan uw Bestelling. Uw Bestelling wordt mogelijk niet aanvaard als een Artikel niet beschikbaar is, als wij geen autorisatie voor uw betaling kunnen verkrijgen of als u niet voldoet aan de geschiktheidscriteria voor het plaatsen van een Bestelling.
U moet betalen voor alle Artikelen die u via uw Deliveroo-account heeft besteld en de bijbehorende service- en bezorgkosten, zelfs als u de Artikelen voor een derde heeft besteld. Alle Artikelen zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid bij de Handelspartner. Er kan een minimumbestelwaarde gelden, die aan u wordt meegedeeld voordat u uw Bestelling plaatst, en deze kan per Handelspartner verschillen.
b. Allergieën / allergenen
Nauwkeurige informatie over allergenen en dieetvoorschriften en over de algemene veiligheid van de Artikelen wordt ons verstrekt door onze Handelspartners. Elke Handelspartner is verantwoordelijk voor zijn menu, alle informatie (in het bijzonder voedingsinformatie) met betrekking tot allergenen, de kwaliteit of aard van de Artikelen, prijzen en openingstijden, evenals foto's van de Artikelen.
Handelspartners kunnen noten of andere allergenen gebruiken bij de bereiding van bepaalde Artikelen. Veel Handelspartners geven nu gerechten weer op basis van allergeneninformatie, maar als u informatie mist die niet beschikbaar is via onze Applicaties, of als u andere vragen heeft, dient u rechtstreeks contact op te nemen met de Handelspartner. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de bereiding van de Artikelen die worden aangeboden door onze Handelspartners en wij kunnen niet garanderen dat deze geen allergenen bevatten. Het is uw verantwoordelijkheid om onze Handelspartners op de hoogte te stellen van eventuele voedselallergieën of intoleranties.
In het geval van een Handelslevering (dat wil zeggen dat de Artikelen worden geleverd door een Bezorger van de Handelspartner), zijn onze Handelspartners uw medecontractanten met betrekking tot de levering van de Artikelen en zijn zij als enige verantwoordelijk voor de levering van de Bestelling.
Voor elke levering die geen Handelslevering is, als u heeft verzocht om een levering van uw Bestelling, moet de levering van uw Artikelen worden bevestigd door de Partner Bezorgers. De levering vindt plaats in overeenstemming met deze Algemene Voorwaarden.
Het kan gebeuren dat Partner Bezorgers zich terugtrekken van een levering. U aanvaardt dat zij dit kunnen doen zonder compensatie. Als dit gebeurt, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en u in contact brengen met een andere Partner Bezorger.
Bij het leveren van bezorgdiensten zijn Bezorgers onderworpen aan toepasselijke wettelijke en regelgevende verplichtingen op het gebied van verkeersveiligheid, voedselveiligheid en gezondheid en veiligheid.
Wanneer u een Bestelling plaatst, kunt u kiezen tussen een onmiddellijke levering en een geplande levering.
In het geval van onmiddellijke levering zullen we u informeren over de geschatte levertijd voordat u uw Bestelling plaatst. In het geval van onmiddellijke Handelslevering leveren de Handelspartners zelf en zijn zij verantwoordelijk voor het geven van een geschatte levertijd.
Om redenen van voedselhygiëne zullen de Bezorgers uw Bestelling afleveren binnen de termijnen die worden vereist door deze hygiëneverplichtingen. U moet er daarom voor zorgen dat u in de gelegenheid bent om de Bestelling in ontvangst te nemen vanaf het moment dat u de Bestelling plaatst, zodat u de aankomst van de Bezorger niet mist. Blijf alert voor de telefoonoproep van, of voor het aanbellen op uw afleverlocatie door, de Bezorger, want als hij uw Artikelen niet kan afleveren, wordt u toch een bedrag in rekening gebracht. Als de aankomst van de Bezorger niet kan worden bewezen, wordt de tijd van de eerste telefoonoproep of bericht beschouwd als de aankomst van de Bezorger.
Voor een geplande levering zullen wij u informeren over de geschatte levertijd, rekening houdend met uw verzoek. U moet beschikbaar zijn om de levering binnen tien minuten voor en tien minuten na de geplande levertijd in ontvangst te nemen.
Wij en de Partners doen ons best om ervoor te zorgen dat de levering plaatsvindt volgens de geschatte levertijd. Ondanks onze inspanningen en die van onze Partners, verloopt alles helaas niet altijd volgens plan en kunnen onvoorziene omstandigheden, zoals verkeers- of weersomstandigheden, soms voorkomen dat uw Artikel op tijd wordt geleverd. Als uw Bestelling meer dan 15 minuten te laat is en wij u niet hebben geïnformeerd over de mogelijkheid om uw Bestelling te annuleren, proberen wij en onze Handelspartners samen met u een oplossing te vinden, tenzij u de oorzaak bent van de vertraging (bijvoorbeeld: u heeft een verkeerd adres opgegeven of u heeft de Bestelling niet op tijd of helemaal niet opgehaald).
Bezorgers leveren Artikelen af op het adres dat u opgeeft wanneer u uw Bestelling plaatst. Zorg ervoor dat u uw gegevens correct invoert, want we kunnen de Bestelling of het afleveradres niet meer wijzigen zodra een Handelspartner is begonnen met het voorbereiden van uw Bestelling.
U bent aansprakelijk voor het betalen van de prijs van het Artikel, de leveringskosten, servicekosten en eventuele extra kosten in het geval van een mislukte levering als u de oorzaak bent van deze mislukte levering om welke reden dan ook. Redenen die kunnen resulteren in een mislukte levering zijn onder andere (maar niet beperkt tot):
U heeft de mogelijkheid om uw Bestelling zelf af te halen bij sommige van onze Handelspartners. Als u voor de optie Bestelling afhalen kiest, zijn onze Handelspartners er verantwoordelijk voor dat u de door u bestelde Artikelen ontvangt. De Bestelbevestiging die wij u sturen, vermeldt het tijdstip waarop uw Artikelen klaar moeten zijn op basis van de informatie die onze Handelspartners ons hebben verstrekt en de periode waarin de Artikelen beschikbaar zijn om te worden afgehaald bij onze Handelspartners.
Als u uw Artikelen niet binnen de aangegeven tijd afhaalt, kunnen de Handelspartners vrijelijk over uw Artikelen beschikken. U wordt nog steeds gefactureerd voor deze Artikelen en eventuele andere kosten die bij de Bestelling zijn aangegeven.
Als u ter plaatse bent en uw Bestelling is vertraagd of er is een probleem met de aan u geleverde Artikelen, dan kunt u rechtstreeks een klacht indienen bij de Handelspartner.
U heeft het wettelijke recht om Artikelen te ontvangen die overeenstemmen met hun beschrijving, van bevredigende kwaliteit zijn en voldoen aan de specifieke vereisten die u onder onze aandacht en die van de Handelspartner heeft gebracht via onze Applicaties voordat de Bestelling wordt geplaatst, voor zover deze specifieke vereisten zijn overeengekomen en kunnen worden nagekomen door de Handelspartner. U heeft ook bepaalde wettelijke rechten wanneer u een dienst ontvangt, waaronder het recht dat deze met redelijke zorg en vakmanschap wordt uitgevoerd.
De Handelspartner is verantwoordelijk voor de wettelijke garanties met betrekking tot de Artikelen, tenzij het gebrek het gevolg is van een handeling of nalatigheid van een Partner Bezorger.
Informeer ons onmiddellijk als u van mening bent dat de geleverde Artikelen of de Diensten niet aan deze voorwaarden voldoen. Als het gebrek zichtbaar is bij inspectie van de Artikelen, kunnen we u om aanvullende informatie of een foto vragen waarop het gebrek te zien is. Als u een gebrekkig Artikel van een Handelspartner heeft gekocht, verwijzen we u door naar de Handelspartner die samen met u het probleem zal oplossen.
Voor Artikelen die naar de Handelspartner kunnen worden geretourneerd, moet u het Artikel naar de Handelspartner retourneren en wij of de Handelspartner zullen u uitleggen hoe u dit moet doen. U kunt meer informatie vinden over uw wettelijke rechten als consument als u een probleem heeft met uw Artikelen op https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/opkomen-voor-uw-rechten/garantie/wat-zijn-uw-rechten.
Door een Bestelling te plaatsen die producten bevat waarvoor een leeftijdsbeperking geldt, bevestigt u dat u ouder bent dan 18 jaar en/of dat de persoon aan wie de Bestelling is gericht ouder is dan 18 jaar. We nemen de wet serieus en voor leveringen door de Partner Bezorger(s) hanteren we een leeftijdscontrolebeleid om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen.
In het kader van dit beleid kan de Partner Bezorger van u, of van de persoon voor wie de Bestelling bestemd is, verzoeken dat u bewijst dat u, of de persoon voor wie de Bestelling bestemd is, 18 jaar of ouder bent, voordat u de door u bestelde Artikelen die onderworpen zijn aan leeftijdsbeperkingen geleverd krijgt. Als een dergelijk bewijs niet kan worden geleverd, kan de Partner Bezorger weigeren om de aan leeftijdsbeperkingen onderworpen producten te leveren.
Handelspartners (inclusief de Bezorger(s) van de Handelspartner(s)) zijn verplicht om een leeftijdscontrolebeleid toe te passen voor Handelsleveringen en zijn hiervoor verantwoordelijk.
Als u uw Bestelling afhaalt via de afhaaldienst, zijn wij niet verantwoordelijk voor het controleren of u voldoet aan de leeftijdsgrens of andere wettelijke vereisten. Onze Handelspartners kunnen u echter vragen om te bevestigen dat u 18 jaar of ouder bent en kunnen weigeren om u leeftijdsgebonden Artikelen te leveren als u niet kunt aantonen dat u ouder bent dan 18 jaar.
De Partners mogen ook weigeren alcohol te verstrekken aan iemand die onder invloed van alcohol of drugs is of lijkt te zijn.
Als u Artikelen worden geweigerd die niet geschikt zijn voor verkoop aan minderjarigen omdat u niet kunt aantonen dat u ouder bent dan 18 jaar of om een van de redenen die in dit artikel 8 worden genoemd, moet u nog steeds betalen voor de betreffende Artikelen en de levering ervan (indien van toepassing), evenals onze servicekosten.
U kunt een Bestelling te allen tijde kosteloos annuleren voordat de voorbereiding van de Handelspartner is begonnen, zoals aangegeven in onze Applicaties ("Aangevangen Bestelling"). Als u een Bestelling wilt annuleren voordat het een Aangevangen Bestelling is, neemt u onmiddellijk contact met ons op via onze Applicaties. Als de Handelspartner bevestigt dat de Bestelling geen Aangevangen Bestelling is, wordt de betaling aan u terugbetaald (exclusief eventuele kortingen of Bonnen die op de Bestelling zijn toegepast - zie Voorwaarden betreffende Tegoeden).
Als u een Bestelling annuleert nadat het een Aangevangen Bestelling is geworden, moet u de volledige prijs van de Artikelen betalen, evenals de verzendkosten als de Bezorger al onderweg is.
In principe zijn alle Bestellingen beschikbaar om af te halen of te bezorgen, maar het kan voorkomen dat wij of onze Handelspartners uw Bestelling moeten annuleren. Wij en onze Handelspartners kunnen u op elk gewenst moment laten weten dat een Bestelling is geannuleerd. Bestellingen die door ons of onze Handelspartners worden geannuleerd, worden u niet in rekening gebracht en we betalen uw geld terug via dezelfde methode waarmee u de Bestelling heeft betaald. Wij of onze Handelspartners annuleren Bestellingen zodra wij ons ervan bewust zijn dat deze niet kunnen worden uitgevoerd om de schade die de annulering voor u kan veroorzaken tot een minimum te beperken. U behoudt het recht om deze annulering te betwisten.
De Handelspartner is verantwoordelijk voor de uitvoering van het herroepingsrecht.
In overeenstemming met artikel VI.47 van het Wetboek van economisch recht heeft u het recht om binnen 14 dagen om welke reden dan ook van gedachten te veranderen over een of meer Artikelen en deze terugbetaald te krijgen, behoudens bepaalde uitzonderingen, in het bijzonder als het Artikel snel kan vervallen of bederven (bijvoorbeeld kant-en-klare levensmiddelen of bloemen) of als het om hygiënische redenen niet kan worden teruggestuurd (in overeenstemming met de bepalingen van artikel VI.53 van het Wetboek van economisch recht).
Raadpleeg het restitutie- of annuleringsbeleid van de Handelspartner waarbij u het Artikel heeft gekocht voor de specifieke voorwaarden die van toepassing zijn, inclusief hoe u het Artikel kan retourneren en een restitutie kan ontvangen. Het restitutie- of annuleringsbeleid van elke Handelspartner kunt u vinden op hun website of in het gedeelte 'Informatie' van hun Deliveroo-menu.
Door het plaatsen van een Bestelling en als de levering wordt uitgevoerd door een Partner Bezorger, aanvaardt u uitdrukkelijk dat de uitvoering van de Deliveroo Diensten begint voor het verstrijken van uw herroepingstermijn. U erkent daarom dat u niet langer gebruik kunt maken van uw herroepingsrecht, alleen met betrekking tot de Deliveroo Diensten, zodra de bestelprocedure is afgerond en de levering heeft plaatsgevonden.
Als u zich dus bedenkt over een Artikel en u heeft het recht om dat te doen, dan worden de servicekosten en bijbehorende extra kosten en de verzendkosten die u heeft betaald voor bezorging door een Partner Bezorger niet terugbetaald zodra de bestel- en bezorgdiensten zijn voltooid (zelfs als u ervoor heeft gekozen om het Artikel terug te sturen).
Als de levering een Handelslevering is (d.w.z. rechtstreeks door de Handelspartner wordt afgehandeld), is het restitutie- of annuleringsbeleid van de Handelspartner van toepassing op alle Handelsleveringen waarvoor u heeft betaald.
Prijzen zijn inclusief alle belastingen en inclusief belasting over de toegevoegde waarde (BTW).
Deliveroo maakt soms gebruik van dynamische prijzen, wat betekent dat de prijzen van Artikelen kunnen veranderen terwijl u door onze Applicaties bladert. De prijzen van Artikelen kunnen ook op elk moment wijzigen, naar goeddunken van de Handelspartners. Prijswijzigingen hebben geen invloed op de Artikelen in uw mandje (hoewel uw mandje automatisch leeg raakt als u de Bestelling niet binnen de door ons toegestane periode afrondt).
Wanneer een Bezorger een levering uitvoert, worden er ook leveringskosten in rekening gebracht via onze applicaties. Deze worden u meegedeeld voordat u uw bestelling afrondt. De bezorgkosten kunnen ook worden gewijzigd. Voor een Levering P2P Bezorger of een Handelslevering, wordt het volledige bedrag van de bezorgkosten, afhankelijk van het geval, overgemaakt aan de Levering P2P Bezorger of de Handelspartner. Voor een Levering Zelfstandige Bezorger kan Deliveroo alle of een deel van de bezorgkosten inhouden.
Wij behouden ons tevens het recht voor om servicekosten aan te rekenen, onder voorbehoud van wijziging, voor het gebruik van onze diensten op onze Applicaties. Afhankelijk van de Handelspartners kunnen er ook extra kosten voor Bestellingen in rekening worden gebracht indien het bedrag van de Bestelling het minimumbedrag van de Bestelling niet bereikt. Het bedrag van deze kosten kan variëren in de tijd, maar u wordt steeds geïnformeerd over het bedrag van deze kosten op de betaalpagina's van de Applicaties voordat u een Bestelling plaatst.
Wijzigingen zijn niet van toepassing op bevestigde Bestellingen, behalve in het geval van een duidelijke prijsfout. In het geval van een duidelijke fout in de prijs, brengen we u zo snel mogelijk op de hoogte en heeft u de keuze om de Bestelling tegen de juiste prijs te bevestigen of de Bestelling kosteloos te annuleren met volledige terugbetaling van de reeds betaalde bedragen. Prijswijzigingen zijn ook niet van toepassing op Bestellingen die op het punt staan in uw winkelmandje te worden geplaatst, op voorwaarde dat de Bestelling binnen twee uur na plaatsing in het winkelmandje wordt voltooid. Na twee uur verdwijnen de Artikelen automatisch uit je winkelmandje en wordt de prijswijziging toegepast.
De totale prijs van uw Bestelling wordt weergegeven op de betalingspagina van onze Applicaties, inclusief de prijs van de Artikelen, leveringskosten, servicekosten en eventuele toepasselijke extra kosten.
Betaling voor alle Bestellingen (inclusief betaling voor de Artikelen, bezorgkosten, servicekosten en eventuele extra kosten) kan worden gedaan via onze Applicaties door middel van een kredietkaart of debetkaart of een ander betaalmiddel dat door Deliveroo beschikbaar wordt gesteld, inclusief maaltijdcheques, bonnen of tegoeden voor uw account. Op het gebruik van vouchers of tegoeden zijn de onderstaande Voorwaarden betreffende Tegoeden van toepassing. Als u ervoor kiest om met een kredietkaart te betalen, wordt het bedrag van uw Bestelling van uw rekening afgeschreven zodra uw Bestelling is bevestigd.
We maken ook gebruik van betalingsproviders, waaronder GooglePay, ApplePay, PayPal, Bancontact en Alipay. Deze diensten worden geleverd door derden en als u ervoor kiest om via een van deze methoden te betalen, wordt uw betaling verwerkt door de desbetreffende serviceprovider en zijn hun gebruiksvoorwaarden van toepassing. Wij zullen de algemene voorwaarden van de betalingsdienstaanbieders aan u beschikbaar stellen op het moment dat u uw Bestelling plaatst.
Op het gebruik van deze laatste zijn de onderstaande Voorwaarden betreffende Tegoeden van toepassing. De betaling van Artikelen vindt rechtstreeks plaats aan Deliveroo, dat optreedt als tussenpersoon namens de Handelspartner.
Wij zijn gemachtigd door de Partners (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, Handelspartners en P2P Bezorgers) om betalingen namens hen te accepteren via de Applicaties en betalingen aan ons bevrijden u van uw betalingsverplichtingen aan de Partners (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, respectievelijk Handelspartners en P2P Bezorgers).
Op bepaalde momenten bieden Handelspartners speciale aanbiedingen en promoties aan via onze Applicaties. Deze zijn zichtbaar wanneer u de webpagina van een Handelspartner op onze Applicaties bezoekt. Deze aanbiedingen en promoties zijn uitsluitend ter beoordeling van het Handelspartner. Tenzij in de voorwaarden van de aanbieding of promotie een vaste periode of minimumperiode wordt vermeld gedurende welke de aanbieding beschikbaar is, kan deze door het Handelspartner op elk moment worden ingetrokken, voordat u een Bestelling heeft geplaatst op basis van de aanbieding of promotie en wij een Bevestigingsbericht hebben verzonden.
Wanneer u uw bestelling plaatst, krijgt u de mogelijkheid om naar wens de betaling van een fooi te doen op onze Applicaties :
U kunt ook rechtstreeks een fooi geven aan de Partner Bezorgers en Bezorgers van de Handelspartners wanneer uw Bestelling wordt afgeleverd.
Fooien die bestemd zijn voor Bezorgers kunnen niet worden terugbetaald op grond van een herroepingsrecht.
Voor de voorwaarden die van toepassing zijn op fooien die aan Handelspartners zijn betaald, verwijzen we u naar de restitutie- of annuleringsvoorwaarden van de Handelspartner waar u het Artikel heeft gekocht.
Afhankelijk van het geval kunnen we uw voornaam delen met Partners wanneer we de fooi aan hen doorgeven.
Partners ontvangen 100% van de fooi die u geeft en wij treden uitsluitend op als hun mandataris om de fooi te innen, die we vervolgens volledig aan hen doorstorten.
We besteden de grootst mogelijke zorg aan het leveren van onze Diensten. Voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving, leveren we onze Diensten en Applicaties echter op een "in de staat" en "in functie van hun beschikbaarheid" basis, zonder enige andere voorwaarden of garanties.
Als consument heeft u bepaalde rechten volgens de wet en niets in deze Algemene Voorwaarden kan, of is bedoeld om, die rechten te beperken of te ontnemen. We sluiten onze aansprakelijkheid jegens u niet uit voor verlies of schade waar het onwettig zou zijn om dit te doen, met inbegrip van overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door een handeling of nalatigheid van Deliveroo of haar werknemers, of schade veroorzaakt door haar opzettelijk wangedrag of grove nalatigheid.
Wij zijn niet aansprakelijk voor het niet of vertraagd nakomen van onze verplichtingen als gevolg van overmacht, met inbegrip van maar niet beperkt tot, administratieve besluiten, terroristische aanslagen, pandemieën, epidemieën, aardbevingen, branden, overstromingen of andere natuurrampen, uitzonderlijke weersomstandigheden, arbeidsconflicten, stroomstoringen en storingen in internetnetwerken.
Als Deliveroo of een Partner aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot de aankoopprijs van de Artikelen die u heeft betaald in verband met uw Bestelling waarop de schade betrekking heeft (of, met betrekking tot P2P Bezorgers, de bezorgkosten die u heeft betaald voor de Levering P2P Bezorger van de Bestelling waarop de schade betrekking heeft). Deliveroo en de Partners zijn niet aansprakelijk jegens u voor indirecte, speciale of gevolgschade of verlies als gevolg van de verkoop van Artikelen of de uitvoering van een levering, inclusief maar niet beperkt tot verlies van winst, gegevens of klanten.
Het contract voor de verkoop van de Artikelen wordt gesloten tussen u en de Handelspartner. De Handelspartner is een afzonderlijk en onafhankelijk bedrijf van Deliveroo. Deliveroo heeft geen controle over de Handelspartners en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor hun daden of verzuimen. De Handelspartner is gebonden door de wettelijke conformiteitsgarantie van de bestelde Artikelen in overeenstemming met artikelen 1641 en 1649bis en volgende van het Belgisch oud Burgerlijk Wetboek.
In het geval van een Levering P2P Bezorger of van een Handelslevering treedt Deliveroo uitsluitend op als tussenpersoon namens de P2P Bezorger of de Handelspartner en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het handelen of nalaten van de Partners.
Deliveroo biedt alle Partner Bezorgers een verzekering die, afhankelijk van de voorwaarden van de toepasselijke polis, bepaalde aansprakelijkheden jegens derden (waaronder klanten) dekt.
Wij verwerken uw persoonsgegevens in overeenstemming met ons privacy beleid, dat u kunt raadplegen via de volgende link: (hier).
Als u of Deliveroo het recht heeft om een recht uit hoofde van de Algemene Voorwaarden af te dwingen tegen de andere partij, gaat dat recht niet verloren, zelfs als u of Deliveroo die dat recht heeft, de uitoefening ervan uitstelt of onder alle omstandigheden afstand doet van haar recht om dat te doen.
Als een bepaling van deze Algemene Voorwaarden onwettig, onredelijk, nietig of niet-afdwingbaar wordt verklaard door de wet of een gerechtelijke beslissing, dan heeft dit geen invloed op de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden. U en Deliveroo komen in een dergelijk geval overeen om de ongeldige of niet-afdwingbare bepaling te vervangen door een nieuwe geldige bepaling die het oorspronkelijke doel van de ongeldige bepaling het beste bereikt.
Wij kunnen deze Algemene Voorwaarden te allen tijde herzien. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden hebben geen invloed op Bestellingen waarvoor u al een Bevestigingsbericht heeft ontvangen.
Deze Algemene voorwaarden worden beheerst door Belgisch recht en elke handeling die voortvloeit uit of verband houdt met het gebruik van onze Diensten is onderworpen aan de bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel of de rechtbanken van de woonplaats van de consument. We zijn door de wetgeving van de Europese Unie verplicht om deze link aan te bieden naar het onlineportaal voor geschillenbeslechting van de Europese Unie. Wij nemen echter niet deel aan dit systeem voor geschillenbeslechting.
Laatst bijgewerkt op: 28 maart 2025
Deze pagina en de documenten waarnaar op deze pagina wordt verwezen, zijn bedoeld om u te informeren over de gebruiksvoorwaarden van onze Applicaties (inclusief onze website deliveroo.be (onze “Website”)) hetzij als bezoeker, hetzij als geregistreerde gebruiker ("Gebruiksvoorwaarden"). Door onze Applicaties te bezoeken of onze Diensten te gebruiken, aanvaardt u deze Gebruiksvoorwaarden en verbindt u zich ertoe ze na te leven. Als u niet akkoord gaat met deze Gebruiksvoorwaarden, dient u onze Applicaties niet te gebruiken.
Woorden die beginnen met een hoofdletter in deze Gebruiksvoorwaarden en die niet gedefinieerd zijn, hebben dezelfde betekenis als woorden die gedefinieerd zijn in de Algemene Voorwaarden, Voorwaarden betreffende Tegoeden en Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen.
Deliveroo Belgium BV ("wij" of "Deliveroo") is een besloten vennootschap (BV) met maatschappelijke zetel in de Handelsstraat 31, 1000 Brussel (België), en ingeschreven bij de Kruispuntbank voor Ondernemingen onder het nummer 0633.775.036. Het BTW nummer is: BE0633775036.
U kunt ook contact met ons opnemen:
Ons doel is om u te voorzien van de Diensten.
Wij behouden ons het recht voor om de toegang tot onze Applicaties zonder voorafgaande kennisgeving te onderbreken, te beperken, te verwijderen of te wijzigen.
U bent verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van uw inloggegevens en accounttransacties. Als u zich zorgen maakt over uw inloggegevens of als u denkt dat deze gehackt zijn, neem dan onmiddellijk contact op met hello@deliveroo.be om ons dit te laten weten. We kunnen uw account op elk moment deactiveren.
U verbindt zich ertoe om niet:
Wij kunnen van tijd tot tijd functies aanbieden waarmee u via onze Applicaties kunt communiceren, zoals nieuwsgroepen. Als algemene regel geldt dat we nieuwsgroepen niet modereren, hoewel we wel inhoud kunnen verwijderen die niet voldoet aan deze Gebruiksvoorwaarden, in overeenstemming met artikel 6 hieronder. Als we besluiten om een interactieve dienst te modereren, zullen we dit duidelijk maken voordat u de dienst gebruikt en zullen we u normaal gesproken een manier geven om contact op te nemen met de moderator als u twijfels of problemen heeft.
Deze regels voor inhoud zijn van toepassing op opmerkingen of materiaal (met inbegrip van beoordelingen) die u uploadt in onze Applicaties (de "Bijdragen"), evenals op alle interactieve diensten die daarmee verband houden.
Lees deze voorwaarden voordat u een Bijdrage indient. Als u vragen heeft over deze voorwaarden, neem dan contact met ons op via het webformulier dat toegankelijk is via de optie "Neem contact op met ons" op https://deliveroo.be/contact.
U bent als enige verantwoordelijk voor al uw Bijdragen en wij kunnen onder geen enkele omstandigheid verantwoordelijk worden gehouden voor een Bijdrage.
Wij willen dat onze Applicaties een veilige ruimte zijn voor al onze gebruikers. De Bijdragen die u levert, moeten nauwkeurig zijn (als ze feiten weergeven) en waarheidsgetrouw (als ze overtuigingen uitdrukken), en moeten voldoen aan deze voorwaarden en aan de toepasselijke wetgeving (met inbegrip van wetten inzake gegevensbescherming). In het bijzonder mogen uw Bijdragen niet:
U verklaart en garandeert dat u de houder bent van alle rechten, aanspraken en belangen in en op alle inhoud en materialen in uw Bijdragen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het auteursrecht en de toestemming van derden die enig recht hebben op enig deel van de Bijdragen om dergelijke Bijdragen te delen op de manier waarop u dat doet. Als blijkt dat u Bijdragen levert die niet aan deze vereisten voldoen, kunnen we deze onmiddellijk (tijdelijk of permanent) verwijderen.
Alle Bijdragen die u uploadt op onze Website of Applicaties worden beschouwd als niet-vertrouwelijk en vrij van eigendomsrechten, en u erkent en gaat akkoord met ons recht om deze te gebruiken, te kopiëren, te verspreiden, te verkopen en bekend te maken aan derden voor elk doel dat verband houdt met onze activiteiten. In het geval dat de Bijdragen auteursrechtelijk zijn beschermd, verleent u Deliveroo gratis een wereldwijde licentie om deze Bijdragen te gebruiken, zoals en wanneer de Bijdragen zijn gemaakt. Deze licentie wordt verleend voor elk doel, in het bijzonder elk commercieel, promotioneel of marketingdoeleinde, voor elk medium, in elk formaat, door elk proces dat tot op heden bekend of onbekend is, en omvat in het bijzonder:
elk van de voornoemde rechten wordt respectievelijk overgedragen voor elk medium, in elk formaat, in elke taal (computertaal of andere), door elk proces dat tot op heden bekend of onbekend is, en voor elk doel.
U erkent en gaat ermee akkoord dat we uw Bijdragen kunnen bewaren als de wet ons hiertoe verplicht of als we redelijkerwijs van mening zijn dat het bewaren of openbaar maken hiervan redelijkerwijs noodzakelijk is om: (a) te voldoen aan een juridische procedure, de toepasselijke wetgeving of verzoeken van de overheid; (b) deze voorwaarden af te dwingen; (c) te reageren op claims dat een Bijdrage de rechten van derden schendt; of (d) de rechten, het eigendom of de veiligheid van Deliveroo, de Partners en gebruikers en het publiek te beschermen.
Wij controleren Bijdragen voor zover vereist door de toepasselijke wetgeving om te voldoen aan onze zorgplicht en om ervoor te zorgen dat onze Applicaties op een wettige en respectvolle manier worden gebruikt. We gebruiken menselijke en geautomatiseerde controlesystemen die zoeken naar trefwoorden om spraak te detecteren die mogelijk in strijd is met onze servicevoorwaarden en inhoudsnormen. Deliveroo en haar vertegenwoordigers hebben het recht (maar niet de verplichting) om een Bijdrage (geheel of gedeeltelijk) die beschikbaar wordt gesteld op onze Website en/of Applicaties te weigeren of te verwijderen.
U heeft het recht om een klacht in te dienen als uw Bijdrage wordt verwijderd, of als de toegang daartoe wordt beperkt, in strijd met deze voorwaarden.
Indien u op de hoogte bent van Bijdragen op onze Applicaties die volgens u onwettig zijn of op een andere manier niet verenigbaar zijn met deze Gebruiksvoorwaarden, kunt u een melding indienen via het webformulier dat toegankelijk is via de optie "Neem contact op met ons" op https://deliveroo.be/nl-be/contact. U kunt ook een Bijdrage melden die u als illegaal beschouwt in onze Applicaties door te klikken op de functie "Melden" die beschikbaar is naast de meldingen.
Als u zich bewust wordt van enige andere inhoud op onze Applicaties die volgens u illegaal is of anderszins niet in overeenstemming met deze Gebruiksvoorwaarden (bijvoorbeeld Menu-items, opmerkingen, reacties op opmerkingen en inbreuken op intellectueel eigendom) ("Vermeend Illegaal Materiaal"), kunt u een melding indienen via het webformulier dat toegankelijk is via de optie "Neem contact op met ons" en vervolgens "Verordening digitale diensten" op https://deliveroo.be/contact.
U kunt ook een schriftelijke klacht indienen op hello@deliveroo.be als we uw Bijdrage verwijderen op grond van het feit dat deze onwettig is of als we u een waarschuwing hebben gegeven, uw gebruik van onze Diensten of onze Applicaties hebben opgeschort of verboden, of anderszins uw mogelijkheid hebben beperkt om onze Diensten of onze Applicaties te gebruiken, als gevolg van uw opmerking of gebruikersbijdrage die wij als onwettig beschouwen ("Intrekkingsprocedures").
Uw melding of klacht moet schriftelijk worden gedaan en de volgende informatie bevatten:
We zullen uw melding of klacht onmiddellijk onderzoeken en u op de hoogte stellen van onze beslissing en de maatregelen die we naar aanleiding van die beslissing zullen nemen.
Als u niet tevreden bent met de beslissing die wij nemen met betrekking tot uw kennisgeving, kunt u gedurende maximaal zes maanden een klacht indienen door contact op te nemen met het e-mailadres appeals@deliveroo.be.
De bepalingen van paragraaf 6 hieronder zijn van toepassing op elke gebruiker die regelmatig meldingen van Vermeend Illegaal Materiaal indient die duidelijk ongegrond zijn.
In geval van niet-naleving van artikel 3 (Gebruiksbeperkingen) en/of artikel 5 (Regels voor inhoud en Bijdragen) van deze Gebruiksvoorwaarden, kunnen we een of alle van de volgende maatregelen nemen:
De hierboven beschreven maatregelen zijn niet exhaustief en wij kunnen alle andere maatregelen nemen die wij wettig gepast achten. De naam van de persoon die verantwoordelijk is voor de publicatie en de redenen voor de verwijdering kunnen op onze Applicaties verschijnen.
De website en alle materialen, inhoud, kenmerken en functies van onze Applicaties (hierna "(ons) Platform en (onze) Functies" genoemd) zijn eigendom van Deliveroo, de Partners en derden die hun diensten aan ons in licentie hebben gegeven (met uitzondering van uw Bijdragen). Alle rechten zijn voorbehouden. Ons Platform en onze Functies worden beschermd door auteursrechten, handelsmerken en andere intellectuele eigendomsrechten. U mag de inhoud van onze Applicaties opslaan, afdrukken en weergeven voor uw persoonlijk gebruik in verband met het gebruik ervan, maar u mag ons Platform en onze Functies niet gebruiken voor commerciële doeleinden zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming. Tenzij uitdrukkelijk toegestaan, mogen ons Platform en onze Functies op geen enkele wijze worden gekopieerd, gereproduceerd, gedistribueerd, heruitgegeven, gedownload, gebruikt, gepost, weergegeven, uitgezonden, verzonden of meegedeeld aan het publiek zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming. U mag de broncode of onderliggende ideeën, algoritmen of technieken van ons Platform en onze Functies niet onderwerpen aan reverse engineering, demonteren of anderszins proberen te ontwikkelen of te reconstrueren.
U mag geen enkele vorm van gegevensherstel uitvoeren op ons Platform en onze Functies door gegevens of inhoud te extraheren met behulp van geautomatiseerde systemen of software.
U stemt er ook mee in geen toegang te verkrijgen tot enig deel van onze Applicaties of enig netwerk of apparatuur die wordt gebruikt om deze te leveren, en deze niet te verstoren. Dit houdt ook in dat u geen virussen, Trojaanse paarden, wormen, tijdbommen of ander kwaadaardig of technologisch schadelijk materiaal in onze Applicaties zult introduceren.
De commentaren en ander materiaal dat op onze Applicaties wordt geplaatst, zijn niet bedoeld om als advies van ons te worden beschouwd. Wij wijzen dan ook alle aansprakelijkheid af voor enig vertrouwen dat door bezoekers van onze Applicaties of door iemand anders die op de hoogte wordt gesteld van de inhoud ervan, in dergelijk materiaal wordt gesteld.
Wij streven ernaar om onze Applicaties regelmatig bij te werken en kunnen de inhoud op elk moment wijzigen. Indien nodig kunnen wij de toegang tot onze Applicaties opschorten of voor onbepaalde duur sluiten. Wij zijn niet verplicht om deze elementen bij te werken.
Wij hebben onze Applicaties met de grootste zorg ontwikkeld. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of weglatingen met betrekking tot de inhoud ervan of voor technische problemen die u kunt ondervinden met onze Applicaties. Indien wij ons bewust worden van eventuele fouten op onze Applicaties, zullen wij trachten deze zo snel mogelijk te corrigeren. Voor zover bij wet toegestaan, sluiten wij alle aansprakelijkheid uit voor schade die u of een derde kan lijden in verband met het gebruik van onze Applicaties. Deze uitsluiting is niet van toepassing in het geval van overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door een handeling of nalatigheid van Deliveroo of haar medewerkers, in het geval van schade als gevolg van grove nalatigheid of opzettelijk wangedrag van onze kant, en in alle andere gevallen waarin onze aansprakelijkheid niet kan worden uitgesloten of beperkt op grond van de toepasselijke wetgeving.
We verzamelen bepaalde gegevens over u wanneer u onze Diensten gebruikt. Dit wordt in meer detail beschreven in ons Privacy beleid.
Wanneer onze Applicaties koppelingen naar andere sites en bronnen van derden bevatten, worden deze koppelingen uitsluitend ter informatie aangeboden. Wij hebben geen controle over de inhoud van deze sites en bronnen en aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor de inhoud ervan.
Voor meer informatie over de ranking van onze Handelspartners vindt u een speciale sectie hier.
De Belgische rechtbanken zijn bevoegd om kennis te nemen van klachten of vorderingen met betrekking tot het gebruik van onze Applicaties. Deze Gebruiksvoorwaarden worden beheerst door Belgisch recht.
We kunnen deze Gebruiksvoorwaarden te allen tijde herzien door deze pagina te wijzigen. We raden u aan deze pagina regelmatig te raadplegen om kennis te nemen van eventuele wijzigingen die we hebben aangebracht.
Als u vragen of klachten heeft over gegevens op onze Website of Applicaties, kunt u contact met ons opnemen via hello@deliveroo.be
Laatst bijgewerkt op: 28 maart 2025
Zodra u uw Bestelling heeft ontvangen, heeft u de mogelijkheid om uw ervaring te delen met andere gebruikers door een beoordeling achter te laten via onze Applicaties. U kunt een sterrenclassificatie toekennen (tussen 1 (minimumclassificatie) en 5 (maximumclassificatie)) en een beoordeling schrijven over uw ervaring met onze Handelspartners, hun menu en de Artikelen in uw Bestelling (een "Beoordeling"). Voordat u feedback achterlaat, vragen we u deze Richtlijnen te lezen en u eraan te houden.
Deze Richtlijnen betreffende beoordelingen zijn parallel van toepassing en moeten worden gelezen in combinatie met onze Gebruiksvoorwaarden (hierboven). In geval van tegenstrijdigheid tussen deze Richtlijnen en onze Gebruiksvoorwaarden, prevaleren deze Richtlijnen.
Termen met een hoofdletter die in deze Richtlijnen worden gebruikt en in de Algemene Voorwaarden worden gedefinieerd, hebben de betekenis die eraan wordt gegeven in de Algemene Voorwaarden.
Standaard Beoordelingen
De Beoordelingen van onze gebruikers zijn belangrijk voor onze kwaliteitscontrole. Elke Beoordeling die u indient, moet daarom nauwkeurig zijn en uw eigen authentieke ervaring weerspiegelen. Beoordelingen worden gepubliceerd op de profielpagina van onze Handelspartners op onze Applicaties. Handelspartners hebben de mogelijkheid om privé te reageren op uw Beoordeling. Uw Beoordeling kan van invloed zijn op de beslissing van andere gebruikers om bij een Handelspartner te kopen.
Elke Beoordeling die u indient, moet aan de volgende normen voldoen:
U mag alleen schrijven over uw eigen ervaring als klant van een Handelspartner. U mag pas een recensie plaatsen als u bent ingelogd op uw Deliveroo-account, zodat we kunnen controleren of u een echte klant bent. U mag geen Beoordeling schrijven namens iemand anders.
U bent niet gemachtigd om een Handelspartner te evalueren anders dan om u feitelijke ervaring met deze Handelspartner te evalueren, in het bijzonder - maar zonder dat dit beperkend is - als u in dienst bent van een concurrerend bedrijf, of als u verwant bent aan of bevriend met een huidige werknemer of eigenaar van een concurrerend bedrijf.
Handelspartners zijn in geen geval gemachtigd om zichzelf te beoordelen. Gebruikers mogen zich niet voordoen als een andere persoon of hun band met een andere persoon verkeerd voorstellen.
Wij staan geen betaling of andere aansporing toe om de publicatie of verwijdering van Beoordelingen te beïnvloeden.
Uw Beoordeling moet uw eigen originele materiaal zijn en mag niet gekopieerd of geplagieerd zijn, of als u verwijst naar inhoud of citaten uit een andere bron, moet u ervoor zorgen dat u toestemming heeft gekregen om die inhoud of dat citaat in uw Beoordeling op te nemen.
We kunnen Beoordelingen verwijderen die citaten of beschrijvingen uit de media, het internet of enige andere bron bevatten, inclusief incidentele verwijzingen naar de ervaring van een andere persoon.
Uw Beoordeling moet direct relevant zijn voor uw ervaring als klant van een Handelspartner. Beoordelingen over een recente gebeurtenis die van invloed is op de Handelspartner en die media-aandacht heeft gekregen, zijn bijvoorbeeld niet relevant voor uw ervaring als klant van een Handelspartner.
We kunnen Beoordelingen verwijderen over politieke voorkeuren, ethische verschillen, religie of de mening van gebruikers over bredere maatschappelijke kwesties, tenzij duidelijk is hoe deze kwesties uw ervaring als klant van een Handelspartner direct hebben beïnvloed.
De Beoordelingen mogen niet worden gebruikt om producten of diensten van derden te promoten of op de markt te brengen en mogen geen koppelingen naar Websites bevatten.
We willen ervoor zorgen dat Beoordelingen die op onze Applicaties verschijnen relevant en actueel zijn. Beoordelingen die ouder zijn dan 2 jaar worden gearchiveerd.
Beoordelingen moeten nuttige informatie bieden aan andere klanten. We streven ernaar een veilig en authentiek forum te bieden voor gebruikers om hun ervaringen te uiten over de goederen en diensten die beschikbaar zijn op onze Applicaties.
In geen geval mag u een Beoordeling publiceren dat seksueel expliciete, grafische, obscene, beledigende of gewelddadige inhoud bevat, of dat verwijst naar een illegale activiteit (zoals drugsgebruik).
Bovendien moeten Beoordelingen respectvol zijn en mogen ze niet lasterlijk zijn of intolerantie, beledigende stereotypen of andere taal bevatten die kan aanzetten tot haat of discriminatie tegen personen op grond van hun etnische of sociale afkomst, ras, geslacht, genderidentiteit, genderexpressie, seksuele geaardheid, religieuze/geestelijke overtuigingen, sociaaleconomische klasse, fysieke of mentale capaciteiten, immigratiestatus of nationaliteit.
In de Beoordelingen moet u zich onthouden van het gebruik van vulgaire of godslasterlijke termen of uitdrukkingen. We erkennen dat sommige termen in verschillende talen en culturen een andere betekenis hebben en we proberen hier gevoelig voor te zijn.
Aangezien de Beoordelingen toegankelijk zijn voor het publiek, raden we gebruikers ten zeerste af om persoonlijke of vertrouwelijke informatie, zoals wachtwoorden, e-mailadressen, volledige namen en persoonlijke adressen, mee te delen.
Wij behouden ons het recht voor, maar hebben geen verplichting (behalve indien wettelijk vereist), om een Beoordeling op elk moment te verwijderen of aan te passen indien deze niet voldoet aan de normen in deze Richtlijnen, inclusief wanneer het risico bestaat dat de Beoordeling ons, onze Handelspartners of een andere derde partij blootstelt aan schade of aansprakelijkheid.
Laatst bijgewerkt op: 28 maart 2025
Deliveroo kan deze diensten beschikbaar maken:
Bonnen en Account Tegoeden zijn tegoeden die worden toegepast op het Deliveroo-account van een klant en kunnen worden ingewisseld voor de waarde van Artikelen die zijn besteld via onze Applicaties, met inachtneming van de voorwaarden die hieronder worden beschreven (de "Voorwaarden betreffende Tegoeden"). Bonnen en Account Tegoeden vormen samen "Tegoeden" in deze Voorwaarden betreffende Tegoeden.
Deze Voorwaarden betreffende Tegoeden zijn van toepassing op het gebruik van Tegoeden die worden gebruikt in de vorm van betaling voor Artikelen via onze Applicaties en zijn van toepassing in combinatie met de Algemene Voorwaarden en hebben voorrang op de Algemene Voorwaarden in geval van tegenstrijdigheid.
Woorden beginnend met een hoofdletter in deze Voorwaarden betreffende Tegoeden die niet gedefinieerd zijn, hebben dezelfde betekenis als gedefinieerde woorden in de Algemene Voorwaarden, Gebruiksvoorwaarden en Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen.
Om uw vouchers in te wisselen, moet u de code van de voucher invoeren:
Account Tegoeden worden automatisch in uw account opgenomen en kunnen worden gebruikt om de volgende Bestelling naar keuze te betalen die u via onze Applicaties plaatst.
Tegoeden blijven geldig totdat ze worden gebruikt (door ze in te wisselen voor een in aanmerking komende Bestelling) of vervallen (afhankelijk van welke gebeurtenis het eerst plaatsvindt). We leggen hieronder uit onder welke voorwaarden een Tegoed kan vervallen of verloren kan gaan. Tegoeden in uw account komen onmiddellijk te vervallen als uw account wordt gesloten in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden.
Bonnen kunnen alleen worden aangeboden in euro's en alleen voor België, en u mag ze niet gebruiken in een ander land of in een andere valuta. Bonnen kunnen ook onder bepaalde voorwaarden worden aangeboden, met name voor een bepaalde periode, met geografische beperkingen, ten gunste van bepaalde categorieën klanten (bijv. nieuwe klanten), onder voorbehoud van een minimumbedrag of alleen te gebruiken bij bepaalde Handelspartners (in welk geval u zich geografisch gezien op dezelfde plaats moet bevinden als de desbetreffende Handelspartner) of voor een bepaald Artikel. Wij zullen u vertellen of een Bon aan dergelijke voorwaarden is onderworpen zodra een dergelijke Bon aan u wordt aangeboden. Als een Bestelling niet voldoet aan de voorwaarden voor het gebruik van een Bon, kunt u deze niet gebruiken om de Bestelling te betalen. Op de betalingspagina op onze website wordt de totale waarde van de Bestelling en de toepasselijke Bon, indien beschikbaar, weergegeven. Als een Bon die beschikbaar is op uw account niet kan worden gebruikt voor de Bestelling, wordt deze niet weergegeven op de betaalpagina. U heeft dan de keuze om op een andere manier te betalen of de Bestelling te annuleren.
Bonnen voor aanbiedingen van Handelspartners zijn afhankelijk van beschikbaarheid en kunnen te allen tijde worden geannuleerd, gewijzigd of ingetrokken.
Tenzij anders aangegeven door ons, moeten alle tegoedbonnen worden ingewisseld binnen één kalendermaand na de datum waarop ze aan u zijn uitgegeven. Bonnen hebben een vervaldatum en zijn daarna niet meer geldig. Per Bestelling kan slechts één Bon worden gebruikt en de waarde van een Bon kan niet worden overgedragen naar een volgende Bestelling. Elke bon mag slechts eenmaal door u worden gebruikt.
Sommige Bonnen zijn alleen beschikbaar voor nieuwe Deliveroo-klanten ("Bon(nen) voor Nieuwe Klanten"). Daarom wordt de Bon automatisch toegepast (met inachtneming van eventuele andere toepasselijke voorwaarden) wanneer de klant een nieuwe Deliveroo-account aanmaakt en wordt deze gebruikt voor de eerste bestelling. Deliveroo behoudt zich het recht voor om de toepassing of het gebruik van een Bon voor Nieuwe Klanten te weigeren als de kredietkaartgegevens of de naam en het afleveradres al geregistreerd staan in het Deliveroo-systeem.
Er mag slechts één Bon per bestelling en slechts één keer per klant worden gebruikt. Als u meerdere in aanmerking komende Bonnen op uw account heeft staan op het moment dat u een bestelling plaatst, worden de Bonnen gebruikt op basis van hun vervaldatum, waarbij de Bon die het eerst verloopt het eerst wordt gebruikt.
Bonnen kunnen niet worden gebruikt in combinatie met andere Deliveroo-aanbiedingen.
Als u een Bestelling die is gedaan met een Bon annuleert, wordt de waarde van de Bon niet teruggestort op uw account en kan de Bon niet opnieuw worden gebruikt voor een nieuwe Bestelling. Als we een Bestelling die is gedaan met een Bon afwijzen of annuleren in overeenstemming met deze Voorwaarden betreffende Tegoeden om een andere reden dan een overtreding door u (zoals een overtreding van deze Voorwaarden betreffende Tegoeden), wordt de waarde van de Bon teruggestort op uw account zodat u deze kunt gebruiken voor toekomstige Bestellingen.
Bestellingen zijn over het algemeen onderworpen aan minimumbestelbedragen, die van toepassing blijven ongeacht of de betaling geheel of gedeeltelijk met behulp van en Tegoed wordt gedaan.
Tegoeden kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld (of een ander betaalmiddel). Ze hebben geen geldwaarde en zijn niet overdraagbaar.
Tegoeden kunnen niet worden gebruikt als u uw Deliveroo for Work maaltijdtegoed gebruikt om uw Bestelling te betalen.
Elke poging tot manipulatie van onze Diensten, Applicaties en/of aanbiedingen van Tegoeden door massale invoer door derden of gesyndiceerde invoer, "macro's", "scripting", "brute force attacks", het maskeren van de identiteit door manipulatie van IP-adressen, het gebruik van identiteiten van derden of andere geautomatiseerde middelen (inclusief systemen die kunnen worden geprogrammeerd om in te voeren), maakt de Bestelling en het gebruik van het betreffende Tegoed ongeldig. Deliveroo behoudt zich het recht voor om de stappen te ondernemen die het redelijk acht om bescherming te bieden tegen frauduleus gebruik of ongeldige Tegoeden, inclusief het recht om redelijke aanvullende verificatie te eisen en, na waarschuwing, de accounts te sluiten van een klant die niet heeft voldaan aan deze Voorwaarden betreffende Tegoeden.
Laatst bijgewerkt op: 28 maart 2025
In dit gedeelte worden de voorwaarden beschreven die van toepassing zijn op Cadeaubonnen die door Deliveroo worden uitgegeven ("Cadeaubon(nen)") voor gebruik op onze Applicaties (de "Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen").
Gelieve deze Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen aandachtig te lezen alvorens een Cadeaubon aan te kopen of te gebruiken op onze Applicaties. Door de aankoop of het gebruik van een Cadeaubon, bevestigt u uw aanvaarding van deze Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen. Wij kunnen deze voorwaarden van tijd tot tijd wijzigen, we raden u aan deze regelmatig te raadplegen. De toepasselijke voorwaarden zijn die welke van kracht zijn op het moment van aankoop van uw Cadeaubon.
Woorden beginnend met een hoofdletter in deze Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen die niet gedefinieerd zijn, hebben dezelfde betekenis als gedefinieerde woorden in de Algemene Voorwaarden, Gebruiksvoorwaarden en Voorwaarden betreffende Tegoeden.
Cadeaubonnen worden uitgegeven door Deliveroo.
Deliveroo's directe verkoop van digitale Cadeaubonnen aan consumenten of bedrijven vanaf de pagina https://deliverooeu.launchgiftcards.com/?lang=nl-BE ("Website Cadeaubonnen") worden beheerd door Launch Gift Cards, Inc ("LGC"). LGC is een Delaware bedrijf met kantoren gevestigd op 16501 Ventura Blvd Suite 410 Encino, CA 9143, Verenigde Staten van Amerika.
Deliveroo kan ook van tijd tot tijd naar eigen goeddunken samenwerken met andere wederverkopers. Cadeaubonnen kunnen ook in de winkel worden gekocht bij bepaalde deelnemende winkeliers.
Deze Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen die van toepassing zijn op Cadeaubonnen zijn onderverdeeld in drie delen:
Deze Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen zijn van toepassing op aankopen van digitale Cadeaubonnen bij Deliveroo via de Website Cadeaubonnen.
Aankopen van fysieke en digitale Cadeaubonnen van een deelnemende derde wederverkoper of winkelier zijn onderworpen aan de algemene aankoopvoorwaarden van de betreffende deelnemende wederverkoper of winkelier.
Elke onderneming geregistreerd in België ("Professionele Klant(en)") en/of elke natuurlijke persoon kan een Cadeaubon kopen (de "Bestelling(en) van Cadeaubonnen"). Bestellingen van Cadeaubonnen geplaatst op de Website Cadeaubonnen kunnen onderworpen zijn aan een minimum en/of maximum aankoopbedrag dat zal worden vermeld op de Website Cadeaubonnen.
De betaling voor uw Bestelling Cadeaubonnen moet gebeuren met een kredietkaart, een betaalkaart of een debet kaart op het moment van het plaatsen van de Bestelling Cadeaubonnen. Servicekosten kunnen van toepassing zijn op uw Bestelling Cadeaubonnen. Indien dit het geval is, wordt dit aangegeven voordat de Bestelling Cadeaubonnen wordt bevestigd.
Deliveroo is niet verplicht een digitale Cadeaubon uit te geven totdat de volledige betaling voor uw Bestelling Cadeaubonnen is ontvangen door LGC en/of de desbetreffende winkelier.
De risico's (verlies, diefstal, beschadiging) verbonden aan een fysieke Cadeaubon worden op overgedragen bij de levering van de Cadeaubon. Digitale Cadeaubonnen worden u uitsluitend per elektronische post toegestuurd, onder de voorwaarden vermeld op de Website en/of door de betrokken handelaar.
Aankopen van Cadeaubonnen door Professionele Klanten worden niet terugbetaald en Professionele Klanten hebben geen herroepingsrecht.
Als u een consument bent en een Cadeaubon van de Website Cadeaubonnen heeft gekocht, heeft u een herroepingsrecht bij LGC voor een periode van veertien (14) dagen vanaf de datum van ontvangst van de e-mail inclusief de code die bij de Cadeaubon hoort (de "Herroepingsperiode").
Het herroepingsrecht is echter alleen van toepassing zolang de Cadeaubon niet is gebruikt. Met andere woorden, als u ervoor kiest uw Cadeaubon te gebruiken voor het einde van de Herroepingsperiode, komt u niet in aanmerking voor een terugbetaling.
Elke uitoefening van uw herroepingsrecht moet worden uitgeoefend met LGC op het adres aangegeven op de Website Cadeaubonnen of de "Klantenservice" link of op het volgende adres deliverooeu@launchgiftcards.com. Als u uw herroepingsrecht uitoefent, wordt de Cadeaubon geannuleerd en kan deze niet meer gebruikt worden. U krijgt de door u ontvangen betaling terugbetaald, uiterlijk veertien (14) dagen vanaf de dag waarop LGC op de hoogte is gesteld van de beslissing tot herroeping. Wij zullen de terugbetaling uitvoeren via dezelfde betaalmethode die gebruikt werd voor de oorspronkelijke transactie.
Aankopen van Cadeaubonnen bij een deelnemende winkelier en/of wederverkoper zijn onderworpen aan het restitutiebeleid en/of herroepingsrecht van de deelnemende winkelier/verkoper.
Voor Professionele Klanten en voor zover wettelijk toegestaan,
Deliveroo kan, zonder aansprakelijkheid, elk contract met de genoemde Professionele Klant opzeggen, het plaatsen of uitvoeren van een Bestelling van Cadeaubonnen gedaan op de Website Cadeaubonnen opschorten.
Deliveroo is op geen enkele manier aansprakelijk voor Professionele Klanten onder deze Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen:
geleden of opgelopen als gevolg van of in verband met de verstrekking van Cadeaubonnen en/of in het algemeen in verband met het gebruik van Cadeaubonnen. In geval van het niet functioneren van een Cadeaubon, is de enige verhaalsmogelijkheid van de Professionele Klant de vervanging ervan door een functionele Cadeaubon.
Geen enkele uitsluiting of beperking van onze aansprakelijkheid onder deze Voorwaarden betreffende Cadeaubonnen is van toepassing voor zover niet toegestaan door de toepasselijke wetgeving.
De aankoop van Cadeaubonnen met het oog op distributie, wederverkoop en/of enige vorm van reclame of communicatie op de Cadeaubonnen is onderworpen aan de voorafgaande schriftelijke toestemming van Deliveroo, dat zich het recht voorbehoudt om juridische stappen te ondernemen tegen elke derde die overgaat tot deze handelingen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Deliveroo.
Voor vragen en/of klachten met betrekking tot een aankoop en/of bestelling van een Cadeaubon, gelieve contact op te nemen met :
Een Cadeaubon kan worden gebruikt bij een of meerdere gelegenheden, uitsluitend voor de aankoop van Artikelen op onze Applicaties.
Een Cadeaubon kan niet worden:
Uw digitale Cadeaubon vervalt op de datum die is vermeld in de e-mail waarmee deze aan u is bezorgd. Indien er geen vervaldatum is gespecificeerd, en in alle andere gevallen, verloopt uw Cadeaubon 12 maanden na de datum van aankoop van de Cadeaubon.
Zodra de Cadeaubon is ingewisseld voor tegoeden wanneer u deze toevoegt aan uw Deliveroo-account, moet u al het tegoed op de cadeaubon gebruiken vóór de vervaldatum van de cadeaubon. De tegoeden die na de vervaldatum nog niet zijn uitgegeven, worden niet langer beschikbaar gesteld op uw Deliveroo-account en worden niet terugbetaald.
Om uw Cadeaubon te gebruiken, moet u deze als volgt toevoegen aan uw Deliveroo-account:
Zodra een Cadeaubon is bijgeschreven op uw Deliveroo account, kan deze niet meer worden terugbetaald of overgedragen (onder voorbehoud, indien van toepassing, van de uitoefening van uw herroepingsrecht voor consumentenklanten).
Elke vraag met betrekking tot het gebruik van de Cadeaubon moet worden gericht aan Deliveroo door de houder van de Deliveroo-account waarop de Cadeaubon is gecrediteerd.
Als het bedrag van uw Bestelling hoger is dan het tegoed op uw Cadeaubon, moet het resterende bedrag worden betaald met een andere betaalmethode die wordt aanvaard door Deliveroo, in overeenstemming met de bepalingen van onze Algemene Voorwaarden (te vinden op http://www.deliveroo.be/nl-be/legal). De Bestelling kan niet contant worden betaald.
Als het bedrag van uw Bestelling lager is dan het tegoed op uw Cadeaubon, blijft het resterende tegoed beschikbaar op uw Deliveroo-account voor toekomstige Bestellingen tot de vervaldatum. Ga naar uw Deliveroo-account om uw tegoed te controleren.
Indien u het tegoed op een Cadeaubon geheel of gedeeltelijk gebruikt om een Bestelling te betalen en deze Bestelling wordt vervolgens geannuleerd of u heeft recht op een terugbetaling, dan zal de terugbetaling aan u worden teruggegeven in dezelfde vorm, d.w.z. als herbruikbaar tegoed, voor dezelfde geldigheidsduur als het oorspronkelijk gebruikte tegoed. In dit geval kan er geen ruil tegen een geldbedrag of terugbetaling in de vorm van geld plaatsvinden.
Uw Cadeaubon is uw verantwoordelijkheid. Deliveroo is niet aansprakelijk voor het verlies, de diefstal, de beschadiging, de vernietiging of het gebruik van uw Cadeaubon door een derde partij zonder uw toestemming. Als dit gebeurt, zal Deliveroo uw Cadeaubon niet vervangen en wordt er geen geld teruggegeven.
Deliveroo kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de verkoop of distributie van Cadeaubonnen door een onbevoegde derde partij.
Indien een Cadeaubon misbruikt wordt, of indien een Cadeaubon waarvan wij weten of op redelijke gronden vermoeden dat deze frauduleus verkregen is, gebruikt wordt om aankopen te doen op onze Applicaties, kunnen wij:
Als u vragen en/of klachten heeft over het gebruik van uw Cadeaubon en/of uw Deliveroo-account, kunt u contact opnemen met Deliveroo:
Als u Cadeaubonnen koopt en gebruikt op onze Applicaties, zijn de algemene voorwaarden van Deliveroo, beschikbaar op www.deliveroo.be/fr/legal ook van toepassing.
U mag geen onderscheidende tekens, handelsmerken, logo's, benamingen of handelsnamen van Deliveroo gebruiken zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming. We kunnen deze toestemming te allen tijde intrekken door u hiervan op de hoogte te stellen.
Deliveroo‘s privacy- en gegevensbeschermingsbeleid, beschikbaar op het volgende adres www.deliveroo.be/privacy beschrijft in detail de persoonsgegevens die we verwerken.
Laatst bijgewerkt op: 28 maart 2025
We hebben een Aanbevelingsprogramma op uitnodiging voor geselecteerde Deliveroo-klanten van 18 jaar of ouder die minstens één Bestelling hebben geplaatst en die voldoen aan andere criteria die we kunnen stellen en die aan u zullen worden meegedeeld (het "Aanbevelingsprogramma").
Als u in aanmerking komt voor het Aanbevelingsprogramma, sturen we u een e-mail met een unieke link waarin een Bon (met een bepaalde waarde) wordt aangeboden voor elke in aanmerking komende persoon die een Bestelling plaatst voor levering met behulp van uw unieke link. Als u wilt deelnemen, deelt u gewoon uw unieke link met zoveel vrienden of familieleden als u wilt van wie u denkt dat ze van onze diensten zouden kunnen genieten. Elke persoon met wie u de link deelt, moet minstens 18 jaar oud zijn en mag niet op hetzelfde adres wonen als u. Ze moeten ook voldoen aan de andere criteria van het Aanbevelingsprogramma die aan u zijn meegedeeld. Bonnen verkregen onder het Aanbevelingsprogramma zijn Bonnen die onderhevig zijn aan de Voorwaarden betreffende Tegoeden zoals hierboven uiteengezet.
Voor elke in aanmerking komende persoon die een Bestelling plaatst met behulp van uw unieke link (met inachtneming van de limieten die hieronder worden uiteengezet), crediteren we uw account met de waarde van de Bon die in de e-mail staat die we u met de unieke link sturen. Het kan tot zeven dagen duren nadat uw vriend(in) of familielid een Bestelling heeft geplaatst voordat u de Bonnen op uw account zijn bijgeschreven. Deze Bonnen zijn onderhevig aan onze Voorwaarden betreffende Tegoeden, inclusief toepasselijke vervaldata (die worden vermeld in de e-mail die we u sturen met de unieke link).
Bonnen in het kader van het Aanbevelingsprogramma kunnen bij elke Handelspartner (via onze Applicaties) worden gebruikt en vervallen automatisch binnen de periode die is aangegeven in de Deliveroo-promotie of andere bijbehorende documenten.
U kunt Bonnen ontvangen voor maximaal 100 aanbevelingen. We behouden ons het recht voor om het maximumaantal aanbevelingen waarvoor een Bon wordt toegekend op elk gewenst moment te wijzigen, maar u ontvangt een Bon voor elke aanbeveling die vóór de wijziging is gedaan. Alle aanbevelingskoppelingen verlopen binnen 30 dagen nadat de eerste e-mail met de unieke koppeling is verzonden, of een andere tijd die we in de e-mail specificeren.
Uw unieke link is voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik en mag alleen per e-mail of via uw persoonlijke sociale media-accounts worden gedeeld met uw vrienden en familie. U mag uw unieke link niet delen op sociale media-accounts die voor commerciële doeleinden worden gebruikt (bijvoorbeeld LinkedIn-accounts of sociale media-accounts die u gebruikt in uw hoedanigheid als vlogger of influencer) of op websites waar u een bijdrage levert maar niet de eigenaar bent (bijvoorbeeld zakelijke Facebook-groepen, Wikipedia, Google Reviews, couponsites). U mag uw verwijzingscode niet promoten via zoekmachines of platforms van derden (bijv. AdWords/Yahoo/Bing), anders dan uw eigen persoonlijke sociale netwerkaccount.
We kunnen, na kennisgeving aan u, uw unieke link en/of uw Deliveroo-account deactiveren en alle Bonnen verwijderen die we op uw account hebben bijgeschreven als gevolg van het Aanbevelingsprogramma, als blijkt dat u de unieke link op enigerlei wijze misbruikt. We zijn niet aansprakelijk voor enig verlies dat u lijdt als gevolg van een dergelijke deactivering. We kunnen ook elke andere actie ondernemen die ons ter beschikking staat in het geval van een schending van deze Aanbevelingsprogramma Voorwaarden.
Deliveroo kan het Aanbevelingsprogramma op elk moment stopzetten. Bonnen die al zijn toegevoegd aan uw account blijven beschikbaar gedurende de periode die van toepassing is op de betreffende Bonnen.
Deze Aanbevelingsprogramma Voorwaarden van het Aanbevelingsprogramma zijn van toepassing in combinatie met de Algemene Voorwaarden en hebben voorrang in geval van tegenstrijdigheid. Als u deelneemt aan deze promotie, aanvaardt u deze voorwaarden.
De organisator van de Aanbevelingsprogramma's is Deliveroo Belgium BV, een besloten vennootschap met maatschappelijke zetel te Handelsstraat 31, 1000 Brussel (België).
Laatst bijgewerkt op: 28 maart 2025
Woorden beginnend met een hoofdletter in deze advertentievoorwaarden die niet gedefinieerd zijn, hebben dezelfde betekenis als gedefinieerde woorden in de Algemene Voorwaarden.
Handelspartners, zoals restaurants en kruidenierszaken die toegankelijk zijn op ons platform ("Adverteerders"), kunnen hun merk en producten promoten door middel van advertenties op Deliveroo.
De advertenties kunnen op verschillende plaatsen verschijnen, zoals de startpagina, lijsten, zoekopdrachten, menu, winkelmandje of na een bestelling op onze Applicaties. Ze kunnen in verschillende formaten verschijnen, zoals een partner thumbnail, een display banner, een video of een product thumbnail. Ze worden opgelijst in de categorie “Uitgelicht”.
Bij het weergeven van advertenties houdt Deliveroo rekening met verschillende soorten gegevens die helpen om uw advertenties te tonen die u misschien leuk vindt. Deze gegevens omvatten: