Veelgestelde Vragen

Over Deliveroo

Wat is Deliveroo?

De missie van Deliveroo is om de manier van eten bestellen te veranderen. We verbinden u met de beste restaurants en winkels (het "Partnerbedrijf” of Partnerbedrijven"), van kleine lokale adresjes tot bekende franchisen, en met toegewijde bezorgers (de "Partnerbezorger(s)" of de "bezorger (s) van het Partnerbedrijf" - samen de "Bezorgers") zodat uw favoriete gerechten bij u thuis worden bezorgd.

U hebt de keuze uit duizenden suggesties!

Wat is het verhaal achter Deliveroo?

Deliveroo is een brits succesverhaal. Toen onze oprichter vanuit New York naar Londen was verhuisd, was hij verbaasd dat het vrijwel onmogelijk was om eten van kwaliteit te laten bezorgen. Daarom stelde hij zichzelf tot doel een service te creëren die klanten dichter bij hun favoriete restaurants zou brengen.

We zijn nu actief in 10 landen: België, Frankrijk, Hongkong, Italië, Ierland, Singapore, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en het Verenigd Koninkrijk.

In België zijn we actief in meer dan 25 steden en werken we regelmatig samen met meer dan 4.000 restaurants en winkels en meer dan 3.000 Bezorgers.

Bestellen Bij Deliveroo

Hoe werkt het?

U kunt bestellen via de website of via de mobiele applicatie van Deliveroo, beschikbaar op iOS en Android (onze "Applicaties"). Voer eenvoudigweg uw postcode in om alle beschikbare Partnerbedrijven bij u in de buurt te vinden, kies uw gerechten en/of producten en plaats uw bestelling.

Zodra een Partnerbedrijf uw bestelling heeft ontvangen en geaccepteerd, wordt deze voorbereid en zorgvuldig verpakt. Zodra uw bestelling klaar is, wordt deze door een Bezorger opgehaald en naar u toe gebracht. 

Als u zich optimaal wilt organiseren, kunt u uw bestelling ook tot 24 uur van tevoren plaatsen en op een door jou gekozen tijdstip laten bezorgen.

Wie is verantwoordelijk voor uw bestelling?

Als uw bestelling wordt geaccepteerd door een Partnerbedrijf, ontstaat er enkel een verkoopovereenkomst tussen u en het Partnerbedrijf. Deliveroo is geen partij bij de verkoopovereenkomst en aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid die voortvloeit uit of verband houdt met een dergelijke overeenkomst. Deliveroo aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor producten die worden verkocht door haar Partnerbedrijven. Deliveroo is noch de koper noch de verkoper van de producten van de Partnerbedrijven.

Elk Partnerbedrijf is als enige verantwoordelijk voor de verkoop van de producten die u op onze Applicaties bestelt. De Partnerbedrijven waarborgen de rechten van de consument, de afhandeling van klachten of elk ander probleem dat voortvloeit uit of verband houdt met de verkoopovereenkomst tussen hen en u (met uitzondering van de bezorging van bestellingen). Het Partnerbedrijf moet garant staan voor de producten die hij aanbiedt op het Deliveroo-platform in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving.

Als zodanig is het Partnerbedrijf verantwoordelijk voor de implementatie van het herroepingsrecht, het verstrekken van de benodigde informatie met betrekking tot de uitoefening van uw herroepingsrecht of het ontbreken daarvan, voor het retourneren van de producten en voor elke andere verplichting die op de verkoper rust. Een voorziening voor het verstrekken van deze informatie wordt door Deliveroo beschikbaar gesteld aan elk Partnerbedrijf.

Bij vragen kunt u met ons contact opnemen via hello@deliveroo.be.

Welk statuut hebben onze Partnerbedrijven?

Onze Partnerbedrijven (restaurants, winkels en andere bedrijven) die producten aanbieden via onze Applicaties zijn onafhankelijke derden en handelen in een professionele hoedanigheid (onderneming).

Wie is verantwoordelijk voor de bezorging van uw bestelling?

Zodra u een bestelling heeft geplaatst bij een Partnerbedrijf via onze Applicaties, wordt de bestelling opgehaald bij het Partnerbedrijf in kwestie en bij u afgeleverd door een Bezorger (ofwel door een Partnerbezorger, onder onafhankelijk contract met Deliveroo ("Onafhankelijke Partnerbezorger") of onder P2P-status ("P2P Partnerbezorger"), of door de bezorger(s) van het Partnerbedrijf).

De overeenkomst met betrekking tot de bezorging van uw bestelling gaat van kracht op het moment dat Deliveroo u informeert over de aanvaarding van de bezorging van de bestelling door de Partnerbezorger of het Partnerbedrijf (in het geval van een bezorging met een bezorger van het Partnerbedrijf).

Ongeacht het type bezorging treedt Deliveroo op als tussenpersoon namens de Partnerbezorger of het Partnerbedrijf (samen de "Partner(s)") en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het handelen of nalaten van de Partner(s).

De Partners zijn verantwoordelijk voor het waarborgen van de rechten van de consument met betrekking tot de bezorging.

Welke soorten restaurants zijn er beschikbaar op Deliveroo?

We selecteren zorgvuldig de beste restaurants bij u in de buurt. Van authentieke Thaise restaurants tot hamburgers voor fijnproevers en de meest Italiaanse pizzeria op de hoek, Deliveroo werkt alleen met de beste restaurants om de meest veeleisende fijnproevers te verwennen.

Wat zijn de bezorgingstijden?

We bezorgen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. De openingstijden van onze Partnerbedrijven kunnen onderling verschillen. Ga naar de startpagina van onze Applicaties om te zien welke Partnerbedrijven er in uw buurt beschikbaar zijn.

Hoe verloopt de bezorging?

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, wordt deze direct naar het Partnerbedrijf doorgestuurd om te worden voorbereid. Zodra de bestelling klaar en verpakt is, wordt deze door een Bezorger opgehaald en afgeleverd op uw bezorgadres.

Waarom kan ik niet met contant geld betalen?

We accepteren alleen kaartbetalingen omdat dit ons in staat stelt u een optimale klantervaring te bieden. Het creëert ook een veiligere werkomgeving voor de Bezorgers. U kunt hen echter wel een fooi in contant geld geven.

Moet ik fooi geven?

Deze keuze is aan u. U kan een fooi geven in de Deliveroo app wanneer u uw bestelling plaatst (voor Onafhankelijke Bezorgers of P2P Bezorgers), of een fooi in contant geld geven aan de Bezorger (alleen aan Onafhankelijke Bezorgers). Bezorgers ontvangen 100% van alle fooi.

Is er een minimum bestelbedrag?

Het minimum bestelbedrag is afhankelijk van het Partnerbedrijf waarbij u bestelt. Als er een minimumbedrag vereist is, wordt u hiervan op de hoogte gesteld voordat u uw bestelling plaatst.

Hoe verzilver ik een vouchercode?

Als u een vouchercode hebt gekregen, kunt u deze gebruiken in onze Applicaties (op de Deliveroo app of de website).

Om dit te doen, kunt u :

  • naar "Uw account" gaan, klikken op "Vouchers en tegoed" en vervolgens klikken op "Voeg code toe" (op iOS) of op de "+" knop (op Android); of,
  • Wanneer u hebt besloten om een bestelling te plaatsen en de artikelen van uw keuze aan uw winkelmandje hebt toegevoegd, bij het afrekenen klikken op "Vouchercode/cadeaukaart toevoegen".

Zijn jullie prijzen dezelfde zoals in het restaurant zelf wordt aangerekend?

Partnerbedrijven bepalen de prijzen van hun menu-items (exclusief bezorgkosten, servicekosten en extra kosten) op ons platform zelf. Ze kunnen ervoor kiezen om op ons platform dezelfde prijzen te hanteren als in hun fysieke verkooppunt.

De prijs van elk menu-item wordt aangegeven op de website en in de Deliveroo app.

Als u vragen hebt over de prijzen van menu-items van de Partnerbedrijven, kunt u rechtstreeks contact opnemen met hen.

Is het mogelijk een bestelling vooruit te plaatsen?

Ja! Vanaf de dag ervoor kunt u uw bestellingen inplannen en een bezorgtijd kiezen die u het beste uitkomt, vanaf 12 uur 's middags.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Ja, met de afhaaldienst in onze Applicaties kunt u uw bestelling afhalen bij deelnemende Partnerbedrijven bij u in de buurt. In onze Applicaties ziet u via een zoekopdracht welke Partnerbedrijven deze dienst aanbieden.

Hoe is het eten verpakt?

De verpakking hangt altijd af van het soort gerecht of product en het Partnerbedrijf waar u uw bestelling hebt geplaatst. Onze Partnerbedrijven besteden speciale aandacht aan het kiezen van een verpakking die de juiste temperatuur zo lang mogelijk behoudt.

Als u suggesties hebt met betrekking tot de verpakking of presentatie van onze gerechten en producten, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via hello@deliveroo.be en we geven uw feedback door aan het Partnerbedrijf.

Ik zie klantenbeoordelingen op menupagina’s van sommige Partnerbedrijven. Wat is dit?

Wanneer u een bestelling plaatst via onze Applicaties, kan het zijn dat we feedback over uw ervaring vragen. We kunnen deze feedback delen met andere Deliveroo gebruikers, bijvoorbeeld op menu-pagina’s van Partnerbedrijven. 

Onze teams hebben een beoordelingsverificatiemechanisme opgezet om ervoor te zorgen dat alleen consumenten die een bestelling hebben geplaatst die door een Partnerbedrijf is geaccepteerd, een beoordeling kunnen achterlaten.

Er wordt geen compensatie betaald aan consumenten die een beoordeling achterlaten op het Deliveroo platform. 

In principe worden alle beoordelingen ongewijzigd gepubliceerd op onze Applicaties. Als uitzondering hebben we, om ervoor te zorgen dat beoordelingen waarheidsgetrouw zijn en voldoen aan de toepasselijke wetgeving, (i) geautomatiseerde mechanismen ingesteld om valse of frauduleuze beoordelingen en beoordelingen met godslastering/beledigende taal te identificeren en verwijderen en (ii) aanvullende handmatige moderatie om meldingen van andere gebruikers af te handelen.

Houd er rekening mee dat beoordelingen een uiting zijn van feedback van consumenten waarover Deliveroo geen controle heeft. Deliveroo kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de waarheidsgetrouwheid en nauwkeurigheid ervan.

Gepubliceerde beoordelingen worden gedurende 2 jaar bewaard.

 

Mijn bestelling beheren

Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn bestelling?

Ons klantenserviceteam staat klaar om ervoor te zorgen dat uw Deliveroo-ervaring zo aangenaam mogelijk verloopt, vanaf het moment dat u uw bestelling plaatst tot het moment dat het bij u aankomt.

We zijn ons er echter van bewust dat niet alles zoals voorzien kan verlopen. Mocht er zich een probleem voordoen, dan kunt via de “Help” functie in onze Applicaties contact opnemen met onze klantenservice en eventuele problemen te melden. 

U kan ook contact opnemen met ons via hello@deliveroo.be.

Wat moet ik doen als ik iets vergeten toe te voegen ben aan mijn bestelling?

U kunt contact opnemen met de klantenservice via de “Help” functie in de Deliveroo app en we zullen er alles aan doen om de items die u wilt toevoegen aan uw bestelling toe te voegen.

Wat moet ik doen als mijn bestelling te laat is?

Het kan gebeuren dat onvoorziene omstandigheden buiten onze controle vertragingen in de bezorging veroorzaken. Onze Applicaties sturen u een melding om u dit te laten weten en er wordt alles aan gedaan om de wachttijd te beperken.

Wat als ik er niet ben om mijn bestelling in ontvangst te nemen?

Als u verwacht dat u niet aanwezig zal zijn om uw bestelling in ontvangst te nemen, vragen we u om ons dit te laten weten via de “Help” functie in de Deliveroo app.

Als de Bezorger een probleem ondervindt bij aankomst op het bezorgadres, zal hij proberen contact met u op te nemen. Hou daarom uw telefoon en Applicaties in de gaten op het moment van bezorging om te kijken of er updates zijn over uw bestelling en of er telefoontjes of berichten van de Bezorger zijn.

Als we u niet kunnen bereiken en de bezorging niet kan uitgevoerd, wordt het bedrag van de bestelling in rekening gebracht. Om dit te voorkomen, raden we u aan om de juistheid van de contactgegevens die u opgeeft altijd te controleren.

Ik ben gebeld door het nummer +32 78 48 09 61. Wie is dit?

Via het nummer 078 48 09 61 kan de Bezorger gebruikt u informeren over zijn aankomst in geval hij u niet meteen kan vinden. Zorg ervoor uw telefoon binnen handbereik te houden, zodat u kunt opnemen als hij u belt en uw bestelling correct wordt afgeleverd.

Ik heb een product gekocht via de Deliveroo app. Wie is verantwoordelijk voor eventuele problemen met dit product?

Elk Partnerbedrijf is verantwoordelijk voor eventuele klachten of andere problemen in verband met de verkoopovereenkomst tussen hem en u. Het Partnerbedrijf moet garant staan voor de producten die zij aanbiedt op onze Applicaties in overeenstemming met de geldende regelgeving. Daarom moet u contact opnemen met het Partnerbedrijf waar u het product heeft besteld.

Bij vragen kunt u met ons contact opnemen via hello@deliveroo.be.

Ik wil een product retourneren dat ik via de Deliveroo app heb gekocht. Wie is verantwoordelijk voor de retourzending?

Elk Partnerbedrijf is verantwoordelijk voor het eventuele retourneren van artikelen die zij op onze Applicaties aanbiedt. Zij is verantwoordelijk voor het implementeren van het herroepingsrecht. Daarom dient u contact op te nemen met het Partnerbedrijf waar u het artikel hebt besteld over de retourvoorwaarden en het al dan niet bestaan van een herroepingsrecht. Wij vragen het Partnerbedrijf om deze informatie te verstrekken op hun gepersonaliseerde pagina op onze Applicaties. Daarnaast zijn de contactgegevens van elk Partnerbedrijf beschikbaar op hun pagina.

Bij vragen kunt u met ons contact opnemen via hello@deliveroo.be.

 

Kosten op Deliveroo

Hoe werkt het?

Bezorgkosten

In overeenstemming met de geldende regelgeving zijn de bezorgkosten vastgesteld op €4,99. U kunt het bedrag van de bezorgkosten altijd controleren voordat u uw bestelling afrondt.

Sommige Partnerbedrijven hebben ook hun eigen bezorgdienst: in dat geval bepalen ze zelf hun bezorgkosten.

Servicekosten

Iedereen die Deliveroo gebruikt, betaalt servicekosten voor elke bestelling.

 Deze vergoedingen stellen ons in staat om onze service te blijven verbeteren en u een optimale ervaring te garanderen. Deze kosten, die op elke bestelling worden toegepast, stellen ons in staat om u een reactieve en beschikbare ondersteuningsdienst te garanderen, en ook om uw ervaring op onze Applicaties te verbeteren (bijvoorbeeld door nieuwe functies). Het exacte bedrag van deze kosten wordt altijd aangegeven in uw winkelmandje, net voordat u uw bestelling bevestigt en overgaat tot betaling.

De servicekosten zijn afhankelijk van het totaalbedrag van uw bestelling vóór korting of promotie.

Extra kosten

Als het totaalbedrag van uw bestelling lager is dan het door het Partnerbedrijf ingestelde minimum, kunt u nog steeds bestellen, maar zullen we extra kosten in rekening brengen. Om deze kosten te vermijden, moet u meer artikelen aan uw winkelmandje toevoegen.

 

Vrienden uitnodigen

Ik ben geen nieuwe gebruiker. Kan ik gratis tegoed ontvangen als ik me registreer?

Het spijt ons, deze aanbieding is alleen voor nieuwe gebruikers. Ga voor meer informatie naar “Algemene Voorwaarden”.

Ik kan de uitnodigingslink niet vinden. Waar is deze?

U moet een bepaald aantal bestellingen geplaatst hebben om uw uitnodigingslink te ontvangen. Zodra u een aantal keer hebt besteld, sturen we u een link die u kunt delen met uw vrienden, familie, collega's of wie u maar wilt.

Aanvullende bestellingen

Wat is de functionaliteit voor het plaatsen van een aanvullende bestelling zonder servicekosten?

Nadat je bij een restaurant op Deliveroo een bestelling hebt geplaatst, kun je de mogelijkheid hebben om een bestelling voor boodschappen te plaatsen bij geselecteerde winkels (indien de functionaliteit beschikbaar is in jou regio) zonder dat je extra servicekosten hoeft te betalen.

Op je scherm zie je een timer die aangeeft hoe lang je nog een extra bestelling kunt plaatsen. Als je de bestelling plaatst en betaalt voordat de timer op nul staat, zul je de servicekosten die van toepassing zijn op de tweede bestelling niet betalen.

Gelden er andere kosten voor mijn aanvullende bestelling?

Een minimaal bestelbedrag is altijd van toepassing op deze bestellingen. Als het totale bedrag van je bestelling lager is dan het minimaal bestelbedrag, dan zullen er kosten in rekening worden gebracht. 

Je zal de leveringskosten moeten betalen, indien van toepassing.

Is er een minimaal bestelbedrag van toepassing op mijn aanvullende bestelling?

Ja. Dit wordt gemeld voordat je je bestelling bevestigt.

Worden mijn bestellingen tegelijk bezorgd?

Je aanvullende bestelling geplaatst bij een winkel wordt door een andere partner-rider bezorgd dan je eerste bestelling die werd geplaatst bij een restaurant. Je kunt de voortgang van beide bestellingen in de app volgen. 

Heeft het plaatsen van een aanvullende bestelling invloed op mijn bestelling geplaatst bij een restaurant?

Nee. Je plaatst een aanvullende bestelling pas nadat je bestelling geplaatst bij het restaurant is geaccepteerd. Je aanvullende bestelling wordt als een afzonderlijke bestelling bij een andere partner beschouwd. 

Wat gebeurt er als de timer afloopt?

De artikelen die je hebt geselecteerd bij de winkel blijven in je mandje staan en je kunt ze nog steeds bestellen, maar je geniet niet meer van de gratis servicekosten. Zowel leverings- als servicekosten worden voor deze bestelling in rekening gebracht als je besluit om af te rekenen.

Rangschikking en vermelding van onze Partnerbedrijven

Hoe worden onze Partnerbedrijven gerangschikt en vermeld?

Deliveroo gebruikt verschillende rangschikkingscriteria op onze Applicaties afhankelijk van de locatie van het Partnerbedrijf.

Startpagina / Zoekbalk

De rangschikking van de Partnerbedrijven op de startpagina van onze Applicaties en in reactie op uw zoekopdracht via de zoekbalk, is gepersonaliseerd dankzij een geautomatiseerd algoritme en kan voor elke gebruiker anders zijn. Dit betekent dat elke gebruiker de Partnerbedrijven in een persoonlijke volgorde te zien krijgt, op basis van zijn of haar voorkeuren.

De belangrijkste parameter die bepaalt in welke volgorde de Partnerbedrijven op onze Applicaties worden weergegeven, is de waarschijnlijkheid dat een gebruiker een bestelling plaatst bij de Partnerbedrijven die aan hem of haar worden gepresenteerd.

Hoewel ons algoritme een groot aantal criteria gebruikt, zijn de meest relevante factoren voor het weergeven van Partnerbedrijven de volgende:

  • de afstand tussen de locatie van het Partnerbedrijf en het bezorgadres;
  • of een gebruiker al een bestelling heeft geplaatst bij een Partnerbedrijf;
  • het aantal bestellingen dat een gebruiker bij een Partnerbedrijf heeft geplaatst;
  • het tijdstip van deze bestellingen ;
  • de geschatte duur van de bestelling, d.w.z. de tijd waarin een gebruiker kan verwachten zijn of haar bestelling te ontvangen;
  • aansluiting bij bepaalde ketens of netwerken van Partnerbedrijven; en
  • het gebruik van een afbeelding op de Applicaties door de Partnerbedrijven.

We verbeteren onze gebruikerservaring voortdurend en als gevolg daarvan kunnen deze factoren in de loop van de tijd veranderen. Onze algoritmes reageren op en leren van de gebruikersvoorkeuren en eerder koopgedrag om een betere klantenervaring te bieden. 

Geanimeerde banners

Onze Applicaties maken ook gebruik van verschillende geanimeerde banners om bepaalde Partnerbedrijven in de schijnwerpers zetten op basis van specifieke criteria.

Als voorbeeld kunnen de volgende geanimeerde banners beschikbaar zijn op onze Applicaties (met hun respectieve rangschikkingscriteria):

  • In de sectie "Opnieuw bestellen" worden de Partnerbedrijven weergegeven bij wie u onlangs hebt besteld;
  • In de sectie "Best beoordeeld" worden de Partnerbedrijven met de hoogste beoordelingen in de buurt weergegeven;
  • In de sectie "Snelste bezorging" worden de Partnerbedrijven met de snelste bezorging weergegeven;
  • In de sectie "Nieuw bij Deliveroo" worden de nieuwe Partnerbedrijven op onze Applicaties weergegeven;
  • In de sectie "Exclusief bij Deliveroo" worden de Partnerbedrijven weergegeven die alleen beschikbaar zijn op onze Applicaties;
  • Andere categorieën kunnen van tijd tot tijd op onze Applicaties verschijnen.

Betaalde rangschikking

De geanimeerde banner "Uitgelicht" toont de Partnerbedrijven die een commercieel partnerschap met Deliveroo hebben gesloten en een financiële vergoeding aan Deliveroo hebben betaald om op deze specifieke banner te verschijnen. De vermelding "Gesponsorde plaatsingen van onze partners" wordt in de buurt van het aanbod weergegeven.

Vermelding / Verwijdering

Een Partnerbedrijf kan worden verwijderd uit onze Applicaties in geval van opschorting, afloop of beëindiging van de overeenkomsten tussen het Partnerbedrijf en Deliveroo.

 

Andere vragen

Wat moet ik doen als ik een allergie heb?

Als u specifieke allergieën hebt en u zich zorgen maakt over een menu-item, raadpleeg dan het gedeelte ‘restaurant info’ op het menu van het Partnerbedrijf. Neem voor meer informatie rechtstreeks contact op met het Partnerbedrijf.

Wanneer bezorgen jullie bij mij in de buurt?

We breiden snel uit en hopen binnenkort samen te werken met Partnerbedrijven bij u in de buurt!

Biedt Deliveroo accounts aan voor bedrijven?

Ons team helpt u graag bij het aanmaken van uw account zodat u voor uw team ontbijt, next-level lunches en zelfs cateringdiensten kunt aanbieden. Neem contact met ons op via corporate@deliveroo.be.

Is er een Deliveroo app?

Absoluut! Deze is beschikbaar in de App Store (Apple) en Google Play (Android).

Kan ik met mijn maaltijdchequekaart betalen bij Deliveroo?

Welke soorten maaltijdcheques aanvaarden jullie?

We aanvaarden Ticket Restaurant ® (Edenred) en Pass restaurant ® (Sodexo) kaarten. Andere kaarten zullen binnenkort beschikbaar zijn!

Hoe voeg ik mijn maaltijdchequekaart toe?

Op de website Deliveroo.be en de mobiele applicatie van Deliveroo kunt u uw maaltijdchequekaart toevoegen wanneer u een bestelling plaatst, door uw maaltijdchequekaart toe te voegen tijdens het afrekenen.

Op de mobiele applicatie van Deliveroo kunt u ook uw maaltijdchequekaart toevoegen door naar uw Deliveroo-account te gaan. Klik op "Betaalmethoden" en vervolgens op "Een betaalmethode toevoegen" en "Een kaart toevoegen".

Eenmaal toegevoegd, zal uw maaltijdchequekaart automatisch verschijnen in de lijst met gebruikte betaalmethoden wanneer u uw volgende bestelling plaatst. Als u met de maaltijdchequekaart wenst te betalen, dient u, voordat u uw bestelling bevestigt, deze betaalmethode te selecteren om uw bestelling te betalen (exclusief service- en bezorgingskosten, extra kosten, binnen de limiet van uw saldo en het maximum dat door de regelgeving is bepaald).

Als u al een maaltijdchequekaart hebt geregistreerd op uw Deliveroo account en u wilt deze vervangen, kunt u deze verwijderen en een andere kaart toevoegen.

Waarom is mijn maaltijdchequekaart grijs bij het afrekenen?

Controleer of:

  • Het Partnerbedrijf maaltijdchequekaarten accepteert - u kunt de filters gebruiken om uw zoekopdracht te verfijnen;
  • Het beschikbare saldo op uw maaltijdchequekaart voldoende is;
  • Uw bestelling geen non-foodproducten bevat;
  • Uw bestelling op een werkdag geleverd wordt.

Kan ik de betaling splitsen tussen mijn maaltijdchequekaart en een andere kaart?

Ja, het saldo van uw bestelling dat niet gedekt wordt door uw maaltijdchequekaart, evenals eventuele servicekosten, bezorgingskosten en extra kosten (indien van toepassing) zullen met een andere betaalmethode moeten worden betaald. 

De andere betalingsmethoden die momenteel beschikbaar zijn, zijn creditcards, GooglePay, ApplePay, Paypal, Bancontact en Alipay (deze betalingsmethoden kunnen onderhevig zijn aan wijzigingen).

Kan ik een betaling met mijn maaltijdchequekaart terugbetaald krijgen?

Als u hebt betaald met uw maaltijdchequekaart en er wordt later een terugbetaling bevestigd, dan ontvangt u deze terugbetaling in Deliveroo-credits.

Kan ik een bestelling plannen voor later en betalen met mijn maaltijdchequekaart?

Ja, zolang uw bestelling dezelfde dag wordt bezorgd. Als u een bestelling voor de volgende dag wilt inplannen, moet u een andere betaalmethode gebruiken.

Communityrichtlijnen van Deliveroo

Bij Deliveroo streven we ernaar om onze klanten, Bezorgers en Partnerbedrijven de beste bezorgservice te bieden en tegelijkertijd de veiligheid van iedereen te waarborgen. Deze richtlijnen zijn daarom opgesteld met als doel een veilig platform te garanderen.

Respect: Bezorgers zijn het hart van Deliveroo. Zij halen bestellingen op bij Partnerbedrijven en bezorgen deze bij u. We vragen u daarom om hen met respect te behandelen, maar ook om elk gedrag dat u als onprofessioneel beschouwt te melden door contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we de nodige actie kunnen ondernemen. We willen dat iedereen ten volle kan profiteren van Deliveroo en daarvoor is wederzijds respect essentieel.

Stiptheid: wanneer u een bericht ontvangt dat de Bezorger onderweg is, zorg er dan voor dat u uw bestelling kunt ontvangen op het tijdstip dat op onze Applicaties staat aangegeven. Op die manier kunnen de Bezorgers de bestelling bij u te bezorgen zonder te wachten, wat hen kostbare werktijd bespaart. Bovendien vragen wij u om uw bezorginstructies in het daarvoor bestemde veld achter te laten, zodat de Bezorger gemakkelijk kan vinden waar hij uw bestelling moet bezorgen.

Fraude: frauduleuze handelingen zijn niet alleen strafbaar, ze ondermijnen ook het vertrouwen binnen de gemeenschap. We hebben een reeks maatregelen genomen om frauduleuze handelingen van zowel gebruikers als Partners te identificeren. Als wordt vastgesteld dat een account frauduleus is of wordt verdacht van frauduleuze activiteiten, nemen we passende maatregelen die kunnen resulteren in :

  • deactivering van uw Deliveroo-account; en
  • Melding bij de bevoegde autoriteiten.

Hoe we mogelijke inbreuken onderzoeken

Als we merken dat personen zich niet houden aan deze richtlijnen, zullen we de melding onderzoeken voordat we de nodige actie ondernemen. Deze onderzoeken worden altijd uitgevoerd door iemand binnen ons team en we informeren onze klanten altijd als we besluiten actie te ondernemen. We eisen van Bezorgers (hier) en Partnerbedrijven (hier)om vergelijkbare richtlijnen na te leven.

Verzoeken van overheidsinstanties

Hoe kan een overheidsinstantie een verzoek om informatie indienen bij Deliveroo?

We hebben een speciaal team dat reageert op informatieverzoeken van overheidsinstanties. Of het nu gaat om de politie of een andere wetshandhavings-, arbeids-, belasting-, socialezekerheids-, milieu-, mededingings-, voedselveiligheids- of gezondheids- & veiligheidsautoriteit, kijk hier voor meer informatie over hoe u uw verzoek kunt indienen.

Geen overheidsinstantie?

  • Indien u een klant bent en hulp nodig hebt met uw bestelling, is de snelste manier om contact op te nemen met de Klantenservice via de Deliveroo-app of -website. Ga naar ’Bestellingen’, selecteer een recente bestelling en klik vervolgens op ’Hulp’. Indien u hulp nodig hebt met iets anders, raadpleeg dan onze FAQ-pagina voor antwoorden op veelgestelde vragen.
  • Rider, Partners, Leveranciers en andere belanghebbenden die mogelijk wangedrag willen melden, kunnen contact opnemen met Deliveroo via hun standaard communicatiekanalen, zoals de Rider app, Restaurant Hub of per e-mail.
  • Particulieren (waaronder potentiële eisers en verweerders in juridische procedures) die een verzoek om informatie willen indienen in verband met een juridische kwestie, dienen hun verzoek te sturen naar de statutaire zetel van het betreffende Deliveroo-bedrijf. 
  • Rider en klanten die hun rechten op het gebied van gegevensbescherming willen uitoefenen, kunnen ons privacybeleid op de respectievelijke rider- of klantenwebsite raadplegen voor instructies hierover.