Over Deliveroo

Het verhaal van Deliveroo

Toen Deliveroo’s oprichter en CEO Will Shu in 2013 naar Londen verhuisde, ontdekte hij een stad vol met geweldige restaurants. Maar was hij verbaasd dat maar zo weinig van hen eten bezorgden. Hij maakte het zijn persoonlijke missie om eten van de allerbeste lokale restaurants voor mensen thuis beschikbaar te maken.

Vandaag de dag opereert Deliveroo in een hyperlokale markt en brengen we lokale restaurants en winkels, riders en klanten samen. Door het aanbieden van snelle en betrouwbare bezorging die de klant kan volgen via een smartphone, heeft Deliveroo een snelle groei doorgemaakt. Deliveroo is actief in 10 markten wereldwijd. In samenwerking met duizenden riders, restaurants en winkels is het bedrijf miljoenen klanten van dienst. 

Bezoek onze perspagina voor het laatste nieuws

Consumenten

De afgelopen jaren hebben we veel geleerd over wat consumenten willen. Op basis van deze inzichten kunnen we een aanbod creëren dat perfect op elke buurt en klant is afgestemd: van studenten tot professionals en gezinnen, en van stadscentra tot buitenwijken en dorpen. Iedereen eet, en Deliveroo heeft een aanbod dat aansluit bij wat mensen willen, waar ze ook wonen.

Met ons consumenten aanbod willen we altijd de beste beschikbaarheid, keuze, ervaring en waarde leveren. n tegelijkertijd een emotionele connectie met ons merk tot stand brengen.

Restaurants en winkels

Sinds 2013 hebben we een sterke groei doorgemaakt: we werken nu samen met 160.000 restaurants en boodschappen partners wereldwijd.

We begonnen als maaltijdplatform voor restaurants en gingen in zee met zowel nationale restaurantketens als lokale, onafhankelijke favorieten. Negentig procent van de partners op ons platform kreeg dankzij Deliveroo voor het eerst toegang tot bezorgservices. Ons model heeft het aantal restaurants dat bezorging kan aanbieden spectaculair uitgebreid. Zo hebben we de weg vrijgemaakt om consumenten over de hele wereld nieuwe opties te bieden voor lekker eten.

Om hét online maaltijdplatform te worden, begonnen we in 2018 supermarkten aan ons platform toe te voegen met een on-demand boodschappenservice. Hiervoor gebruiken we dezelfde technologie die ook de logistiek van ons maaltijdplatform aanstuurt. Vandaag de dag werken we samen met enkele van de grootste winkelbedrijven ter wereld, waaronder Co-op, Carrefour, Casino, Marks & Spencer, Picard, SPAR, Waitrose en Whole Foods Market.

Riders

Ons samenwerkingsmodel met riders is gebaseerd op hoe zij het liefst werken.

Door inzicht te krijgen in wat riders echt belangrijk vinden, kunnen we werk aanbieden waarin hun prioriteiten centraal staan: flexibiliteit, goede verdiensten en zekerheid. Deliveroo was het eerste maaltijdplatform dat een gratis ongevallen- en aansprakelijkheidsverzekering beschikbaar stelde aan alle zelfstandige riders in alle markten. Deze verzekering krijgen riders gratis, zodat ze vanaf hun eerste Deliveroo-bestelling onderweg worden beschermd. 

De allereerste Deliveroo-rider was Will, onze oprichter en CEO, die in het eerste jaar fulltime bestellingen bezorgde. Samen met andere teamleden van Deliveroo bezorgt hij zelfs vandaag nog regelmatig bestellingen.

Gedreven door technologie

Deliveroo heeft technologie ontwikkeld waarmee we honderdduizenden bestellingen tegelijk kunnen afhandelen, waar dan ook ter wereld. Een intuïtieve en betrouwbare ervaring voor riders, restaurants en winkels staat hierbij centraal. 

Onze technologie geeft restaurants en winkels de kans om hun bedrijf uit te breiden door, vaak voor het eerst, bezorging aan te bieden. Tegelijkertijd zorgt onze technologie voor flexibele werkgelegenheid voor riders en een goede ervaring voor onze klanten.

De baanbrekende logistieke technologie van Deliveroo is gebaseerd op intelligente machine learning. Hiermee kunnen we onze bezorgdiensten verbeteren en rekening houden met de nuances van elke stad of wijk. Deliveroo gebruikt technologie zoals ons zogenaamde Frank-algoritme om riders, klanten en restaurants en winkels zo efficiënt mogelijk met elkaar te verbinden voor een optimale logistieke dienstverlening. Frank wordt steeds slimmer en leert bijvoorbeeld hoelang een restaurant erover doet om een maaltijd klaar te maken of de reistijd langs een bepaalde route op verschillende tijden van de dag. Zo maken we onze service nog efficiënter.

Innovatie, bezorgd

Deliveroo heeft een passie voor  eten en wil mensen steeds meer verschillende keuzes aan gerechten en producten bieden.

Deliveroo wil verder gaan dan er alleen maar voor zorgen dat restaurants en winkels in jouw omgeving beschikbaar zijn wanneer je maar wilt. We willen ook nieuwe restaurants naar jouw buurt brengen zodat je van een nog groter aanbod aan geweldig eten kan genieten.

Dat doen we middels Editions, ons innovatieve restaurantconcept dat werkt met bezorgkeukens van Deliveroo. Zo geven we restaurants de kans om uit te breiden naar nieuwe gebieden terwijl kosten en risico’s beperkt blijven. 

We helpen restaurants om bezorgkeukens op te zetten in nieuwe gebieden, zonder de initiële kosten van een druk winkelgebied. Deliveroo biedt restaurants data-inzichten, zodat er vooraf kennis is over welke keukens populair zullen zijn in specifieke lokale gebieden. Zo kunnen restaurants sneller groeien en hebben klanten een ruimere keuze.

Ook investeren we in het uitbreiden van onze on-demand boodschappenservice. Op dit moment bieden we bezorging aan van producten van verschillende partners. In een aantal andere markten bieden we ook bezorging aan vanuit ons eigen netwerk van bezorgwinkels onder de naam Deliveroo Hop. 

Onze waarden

Bij Deliveroo staan onze kernwaarden centraal in alles wat we doen. Ze bepalen hoe we samenwerken en beslissingen nemen, of het nu gaat om het recruiten van nieuw talent of de ontwikkeling van onze teams en producten.

Meer informatie over onze kernwaarden