[Bijgewerkt op 18 maart 2024]
Deliveroo rangschikt de restaurant- en winkelpartners (de "Partners") en de te koop aangeboden artikelen afhankelijk van de locatie van de Partners en de artikelen op de Deliveroo-app of website (het "Deliveroo-platform").
De rangschikking van de Partners en de te koop aangeboden artikelen op de startpagina's van het Deliveroo-platform of via de zoekbalk op de startpagina's is aangepast aan onze gebruikers. Dit betekent dat elke gebruiker de Partners en artikelen te zien krijgt die zijn gerangschikt op basis van zijn voorkeuren.
De rangschikking is voornamelijk gebaseerd op de waarschijnlijkheid dat een gebruiker bij de aan hem voorgestelde Partners bestelt. De belangrijkste criteria zijn :
De rangschikking kan ook worden beïnvloed door andere parameters, hoewel de bovenstaande criteria voorrang hebben. Alle secundaire parameters worden gebruikt om onze rangschikking te verfijnen en omvatten bijvoorbeeld :
Wij verbeteren onze klantervaring op het Deliveroo-platform voortdurend en als gevolg daarvan kunnen deze factoren na verloop van tijd veranderen. Onze ranking modellen reageren op en leren van de voorkeuren en het eerdere koopgedrag van de gebruikers om een betere klantervaring te bieden.
De “geanimeerde banners" verwijzen naar onze weergave van de Partners en artikelen die te koop worden aangeboden op het Deliveroo-platform. Deze banners zijn bedoeld om bepaalde Partners onder de aandacht te brengen op basis van specifieke criteria. Van tijd tot tijd kunnen we verschillende banners weergeven op het Deliveroo-platform, waaronder:
Andere banners kunnen van tijd tot tijd op het Deliveroo-platform verschijnen.
De rangschikking van de artikelcategorieën die op de menupagina's van de Partners verschijnen, wordt ingesteld door elke Partner zelf.
De rangschikking van artikelen die worden getoond in een itemcategorie op een pagina van het partnermenu kan worden gebaseerd op de populariteit van het artikel (d.w.z. de meest bestelde items door gebruikers) en hun prijs.
De rangschikking van de artikelen weergegeven via de zoekbalk op de menupagina van een Partner, is gebaseerd op de zoektermen die door gebruikers worden gebruikt en de populairste artikelen (d.w.z. de artikelen die het meest worden besteld door de gebruikers).
De Partners kunnen commerciële samenwerkingen aangaan en Deliveroo betalen om de Partner en/of zijn artikelen weer te geven op bepaalde plaatsen op het Deliveroo-platform. Deze betaalde plaatsen worden aangeduid met de vermeldingen "Gesponsord" of "Betaalde advertenties van onze Partners". Sommige betaalde plaatsen kunnen ook worden weergegeven in de banner "Uitgelicht".
Als een contract tussen een Partner en Deliveroo is opgeschort, verlopen of beëindigd, is de Partner niet langer beschikbaar op het Deliveroo-platform.