Rangschikking en vermelding van onze partners

Hoe worden de restaurant- en winkelpartners en hun aanbiedingen gerangschikt en vermeld?

[Bijgewerkt in september 2023]

Deliveroo rangschikt de restaurant- en winkelpartners (de "Partners") en de te koop aangeboden artikelen afhankelijk van de locatie van de Partners en de artikelen op de Deliveroo-app of website (het "Deliveroo-platform").

Startpagina / Zoekbalk

De rangschikking van de Partners en de te koop aangeboden artikelen op de startpagina's van het Deliveroo-platform of via de zoekbalk op de startpagina's is aangepast aan onze gebruikers. Dit betekent dat elke gebruiker de Partners en artikelen te zien krijgt die zijn gerangschikt op basis van zijn voorkeuren.

De rangschikking is voornamelijk gebaseerd op de waarschijnlijkheid dat een gebruiker bij de aan hem voorgestelde Partners bestelt. De belangrijkste criteria zijn :

  • de bestelgeschiedenis van een gebruiker (bijvoorbeeld als een gebruiker eerder een bestelling heeft geplaatst bij een Partner, als de gebruiker een bepaalde voorkeur heeft getoond voor een bepaald type keuken, de frequentie en het gebruikelijke tijdstip waarop een gebruiker een bestelling plaatst bij een Partner en hoe de gebruiker het Deliveroo-platform gebruikt);
  • de kenmerken van een lopende bestelling (bijvoorbeeld het tijdstip waarop de gebruiker het Deliveroo-platform gebruikt, de tijd die een gebruiker kan verwachten tussen het plaatsen van een bestelling en de ontvangst ervan en de afstand tussen de locatie van de Partner en het leveringsadres),
  • de kenmerken van de Partners (bijvoorbeeld beoordelingen achtergelaten door de gebruiker en door andere klanten, de aansluiting bij bepaalde Partnerketen en -netwerken en het feit dat een Partner momenteel een promotie aanbiedt).

De rangschikking kan ook worden beïnvloed door andere parameters, hoewel de bovenstaande criteria voorrang hebben. Alle secundaire parameters worden gebruikt om onze rangschikking te verfijnen en omvatten bijvoorbeeld :

  • trends in populaire keukens besteld en geraadpleegd door gebruikers ;
  • financiële overwegingen, zoals inkomsten en kosten; en
  • de beschikbaarheid van artikelen (onze zoekresultaten kunnen bijvoorbeeld alternatieven weergeven wanneer bepaalde artikelen niet beschikbaar zijn).

Wij verbeteren onze klantervaring op het Deliveroo-platform voortdurend en als gevolg daarvan kunnen deze factoren na verloop van tijd veranderen. Onze ranking modellen reageren op en leren van de voorkeuren en het eerdere koopgedrag van de gebruikers om een betere klantervaring te bieden.

Geanimeerde banners

De “geanimeerde banners" verwijzen naar onze weergave van de Partners en artikelen die te koop worden aangeboden op het Deliveroo-platform. Deze banners zijn bedoeld om bepaalde Partners onder de aandacht te brengen op basis van specifieke criteria. Van tijd tot tijd kunnen we verschillende banners weergeven op het Deliveroo-platform, waaronder:

  • de banner “Opnieuw bestellen" die de Partners toont bij wie een gebruiker onlangs een bestelling heeft geplaatst;
  • de banner "Snelste bezorging" die de Partners toont met de snelste bezorging;
  • de banner "Uitgelicht" die de gesponsorde Partners toont, d.w.z. de Partners die hebben betaald om in deze categorie te verschijnen (zie "Betaalde ranking" hieronder),
  • de banner "Aanbiedingen in de buurt" die de Partners toont die promotieaanbiedingen doen;
  • de banner "Nieuw bij Deliveroo" die de nieuwe Partners op het Deliveroo-platform toont;
  • de banner "Best beoordeeld" die de Partners toont met de beste beoordelingen van gebruikers in de buurt;
  • de banner "Exclusief bij Deliveroo" die de Partners toont die alleen beschikbaar zijn op het Deliveroo-platform.

Andere banners kunnen van tijd tot tijd op het Deliveroo-platform verschijnen.

Menupagina's van de Partners

De rangschikking van de artikelcategorieën en de rangschikking van de artikelen die op de menupagina's van de Partners verschijnen, wordt ingesteld door elke Partner zelf.

Opzoeking op de menupagina

De rangschikking van de artikelen weergegeven via de zoekbalk op de menupagina van een Partner, is gebaseerd op de zoektermen die door gebruikers worden gebruikt en de populairste artikelen (d.w.z. de artikelen die het meest worden besteld door de gebruikers).

Betaalde rangschikking

De Partners kunnen commerciële samenwerkingen aangaan en Deliveroo betalen om de Partner en/of zijn artikelen weer te geven op bepaalde plaatsen op het Deliveroo-platform. Deze betaalde plaatsen worden aangeduid met de vermeldingen "Gesponsord" of "Betaalde advertenties van onze Partners". Sommige betaalde plaatsen kunnen ook worden weergegeven in de banner "Uitgelicht".

Verwijzing / Verwijdering

Als een contract tussen een Partner en Deliveroo is opgeschort, verlopen of beëindigd, is de Partner niet langer beschikbaar op het Deliveroo-platform.