Back to our newsroom
View more news articles
News / Maison Dandoy
29 November 2022 – Net voor de Sinterklaasperiode bereidt Deliveroo aanbod specialiteitsproducten verder uit
Brussel, 29 november 2022 – Net voor de Sinterklaas- en kerstperiode kondigt bezorgdienst Deliveroo een exclusieve samenwerking aan met de iconische Brusselse koekjesproducent Maison Dandoy. Klanten kunnen bij vier winkelpunten van het familiebedrijf in Brussel tientallen producten thuis, of waar ze willen laten leveren. Deliveroo zet hiermee de opmars verder in het segment van boodschappenleveringen van lokale speciaalzaken of buurtsupermarkten, na eerdere samenwerkingen met Carrefour, Les Tartes de Françoises, en Bakkerij Aernoudt.
Met twaalf vestigingen in de hoofdstad en bijna tweehonderd jaar geschiedenis is Maison Dandoy een gevestigde waarde in de Brusselse straten en Belgische harten. Het familiebedrijf van de zevende generatie staat vooral bekend om zijn ambachtelijk speculoos en zijn ruim assortiment aan koekjes dat het hele jaar door wordt gesmaakt, maar nog net iets meer rond de Sinterklaas en de eindejaarsperiode.
De timing van de exclusieve samenwerking van Maison Dandoy en Deliveroo is dan ook niet toevallig net voor de maand december. Klanten kunnen binnenkort tientallen producten thuis laten leveren of op een locatie naar keuze. De winkelvestigingen van Maison Dandoy die nu opgenomen worden op het platform van Deliveroo zijn Grote Markt, Tongres, Bruggmann en Stefaniaplein.
Over de samenwerking vertelt Maison Dandoy: “Bij Maison Dandoy houden we vast aan de filosofie en de waarden die ons bedrijf en onze producten zo geliefd maken. Toch blijven we ook voortdurend innoveren om een nog completere klantenservice te kunnen bieden. De eindejaarsperiode is voor ons de drukste periode van het jaar en we zijn erg enthousiast om vanaf nu Deliveroo-diensten aan te bieden. Zo bieden we bestaande klanten meer opties maar kunnen we ook nieuw cliënteel te overtuigen van ons heerlijk assortiment.”
Meer boodschappenlevering
De samenwerking met Maison Dandoy kadert in de ambities van Deliveroo om zich steeds meer te profileren in het segment van de zogenaamde ‘on demand groceries’; het bezorgen van boodschappen en specialiteitsproducten. Naast de meer dan drieduizend restaurants, heeft de bezorgdienst in België ondertussen ook al honderden buurtwinkels en speciaalzaken in portfolio, verspreid over de meer dan vijventwintig steden waar ze actief zijn. Eerder konden klanten al beroep doen op Deliveroo voor de levering van hun dagelijkse boodschappen van Carrefour, de taarten en quiches van Les Tartes de Françoise en het brood en de patisserie van Bakkerij Aernout.
Quirin Daelemans, General Manager van Deliveroo Belgium reageert: “Sinds Deliveroo actief is in België streven we er voortdurend naar om ons culinaire aanbod te diversifiëren met lokaal verankerde producten en een ambassadeur te zijn voor lokale bedrijven. Daarom zijn we erg fier op de exclusieve samenwerking met het iconische familiebedrijf Maison Dandoy. Het is een eer om hun producten, waarmee zoveel Belgen een emotionele connectie hebben te mogen leveren. We blijven uitkijken om ons aanbod aan speciaalzaken of buurtwinkels uit te breiden en zo onze positie als speler met het breedste aanbod en de grootste geografische dekking te bestendigen.”
View more news articles