Wettelijk

Algemene Dienstvoorwaarden Deliveroo

Welkom bij Deliveroo. Deze pagina (samen met de daarin genoemde documenten) deelt u de voorwaarden mee (de “Voorwaarden”) die van toepassing zijn bij elke bestelling van menu-items (de "Items") uit onze deliveroo.be website of mobiele applicaties en aanverwante diensten (elk aangeduid als “Applicatie”).

Gelieve deze Voorwaarden zorgvuldig door te nemen vooraleer u overgaat tot de bestelling van Items via onze Applicatie. Mocht u nog vragen hebben met betrekking tot deze Voorwaarden kan u contact opnemen met hello@deliveroo.be voordat u een bestelling plaatst. Indien u als consument de bestelling van Items via onze Applicatie plaatst, heeft u bepaalde rechten. Meer informatie over deze rechten kan worden teruggevonden op: https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming. Uw wettelijke rechten als consument worden niet beïnvloed door deze Voorwaarden en dienen ter aanvulling van uw rechten zonder deze te vervangen. Door het opstellen van uw Deliveroo account bevestigt u dat u deze Voorwaarden aanvaardt.

1. Informatie over ons

De Applicatie wordt beheerd door Deliveroo België BV, een Belgische vennootschap met maatschappelijke zetel te Handelsstraat 31, 1000 Brussel, ondernemingsnummer 633.775.036 en btw-nummer BE0633775036. 

U kan contact met ons opnemen via:

2. Doel

Ons doel is om u in contact te brengen met restaurants waarmee we samenwerken ("Partner Restaurants") en u de mogelijkheid te geven Items te bestellen voor levering door een bezorger (“Rider”) (onze "Dienst"). 

Wanneer u bij een Partner Restaurant bestelt, handelt Deliveroo als een tussenpersoon namens het Partner Restaurant om uw bestelling te sluiten via onze Applicatie en om uw ervaring te beheren doorheen het bestelproces. In sommige gevallen kan het Partner Restaurant onze eigendom zijn of geaffilieerd zijn met ons. 

Eenmaal de bestelling geplaatst wordt worden uw Items opgehaald bij het relevante Partner Restaurant en geleverd aan jou door Deliveroo via een van haar op zelfstandige basis werkende Riders ("Deliveroo Levering"), direct door een Rider (“P2P Rider” en “Rider Levering”) of door ons Partner Restaurant ("Partner Levering") (elk een "Levering") afhankelijk van het Partner Restaurant dat u geselecteerd hebt. Met betrekking tot Rider Leveringen, handelt Deliveroo als tussenpersoon namens de P2P Rider in het kader van de afspraak met u met betrekking tot de Levering. Met betrekking tot Partner Restaurants, handelt Deliveroo als tussenpersoon namens het Partner Restaurant in het kader van de afspraak met u met betrekking tot de Levering.

3. Uw Deliveroo Account

Om bestellingen te plaatsen via onze Applicatie, dient u een Deliveroo account te openen. Hiervoor dient u een wachtwoord te creëren, of enig andere beveiligde aanmeldingsmethode, evenals de gegevens van uw bankkaart te verstrekken. Het wachtwoord die u aanmaakt alsook enig andere beveiligde aanmeldingsmethode is vertrouwelijk en u dient de toegang tot uw e-mailaccount of mobiele telefoon door derden te voorkomen. Ingeval een derde toegang tot uw account verkrijgt bent u zelf verantwoordelijk betaling te voldoen voor alle Items die er worden besteld. Wij zijn daarbij niet verantwoordelijk voor enige andere schade die u lijdt, behalve indien de derde zich in het bezit kon stellen van uw wachtwoord doordat wij deze niet beveiligden. 

U kan op elk moment uw account deactiveren door zulks te verzoeken onder de toepasselijke rubriek op onze Applicatie of door ons te contacteren via bovenvermelde contactgegevens. Wij kunnen ook zelf toegang tot uw account opschorten of uw account definitief deactiveren, indien we vermoeden dat uw account wordt gebruikt door iemand anders. Dit recht is ons eveneens voorbehouden in geval van misbruik van onze Dienst (bijvoorbeeld in geval van verzoeken tot terugbetalingen of krediet waartoe u, in ons inziens, niet gerechtigd bent, herhaaldelijke onredelijke klachten, slechte behandeling van onze medewerkers, of enig andere goede reden). 

Ingeval uw account definitief wordt gedeactiveerd bent u gerechtigd om al de resterende account tegoeden terug te krijgen op voorwaarde dat u deze op een geldige wijze heeft verkregen van onze klantendienst of via onze Applicatie omwille van problemen ondervonden met een bestelling. Het resterende tegoed wordt terugbetaald door het saldo te crediteren op uw bankkaart of, indien dit niet mogelijk is, via overschrijving naar de rekeninggegevens die u ons heeft bezorgd. 

4. Beschikbaarheid van de Dienst

Elk Partner Restaurant heeft een voorgeschreven leveringsgebied dat op elk moment kan wijzigen omwille van factoren zoals het weer, of de vraag naar onze Dienst. Dit is om ervoor te zorgen dat de Items op de best mogelijke manier aan u bezorgd worden. Onze Partner Restaurants bepalen zelf hun diensturen. De beschikbaarheid van onze Dienst alsook het aanbod aan Partner Restaurants is afhankelijk van de Partner Restaurants in uw omgeving. U wordt op de hoogte gesteld indien de door u ondernomen poging om te bestellen niet kan doorgevoerd worden wegens levering buiten het voorgeschreven gebied of buiten de openingstijden of indien de Applicatie buiten gebruik is omwille van enige andere redenen.

5. Bestellingen

Wanneer u een bestelling plaatst via onze Applicatie, dient het eerst aanvaard te worden door ons of door het Partner Restaurant vooraleer het bevestigd wordt. Ingeval van aanvaarding van bestelling, sturen wij u een mededeling van bevestiging ("Mededeling van Bevestiging"). De koopovereenkomst van de door u bestelde Items komt tot stand zodra we de Mededeling van Bevestiging verzenden. 

U bent tot betaling gehouden voor al de Items die via uw account werden besteld, alsook de daaraan verbonden leveringskosten, en voor het naleven van deze Voorwaarden, zelfs indien de bestelling voor een derde werd gemaakt. Sommige Partner Restaurants hanteren een minimale bestelwaarde. Indien dit het geval is, wordt dit duidelijk vermeld in onze Applicatie. Alle Items zijn onderworpen aan beschikbaarheid. 

Partner Restaurants kunnen noten of andere allergenen gebruiken in de bereiding van bepaalde Items. In geval van allergieën, gelieve vooraf aan de bestelling contact op te nemen met het Partner Restaurant. Deliveroo kan niet waarborgen dat elk van de door de Partner Restaurants verkochte Items vrij zijn van allergenen.

6. Levering

Wanneer u een bestelling plaatst via onze Applicatie, dient de Levering van uw Items bevestigd te worden door ons, een P2P Rider of in het geval van Partner Levering, door het Partner Restaurant. We sturen u een notificatie wanneer de Levering van uw Items aanvaard is (“Levering Aanvaarding”). De overeenkomst voor de Levering van het Item dat u besteld heeft komt tot stand wanneer we de Levering Aanvaarding versturen. De Levering wordt uitgevoerd volgens deze Voorwaarden. 

Flexibiliteit is belangrijk voor de Riders. Van tijd tot tijd, kunnen P2P Riders een Rider Levering aan u opzeggen. U gaat ermee akkoord dat zij dit kunnen doen zonder sanctie. Als dit voorkomt, zullen wij u hiervan in kennis stellen namens de P2P Rider en zullen wij de Levering voltooien voor u als een Deliveroo Levering of uw Levering aanbieden aan andere P2P Riders. Wanneer de Levering van uw Items aanvaard is door een Rider zullen wij opnieuw een Levering Aanvaarding sturen. Een nieuwe overeenkomst komt tot stand met deze Rider wanneer wij de Levering Aanvaarding. De Levering wordt uitgevoerd volgens deze Voorwaarden. 

Bij het verlenen van leveringsdiensten, begrijpen Riders het belang van zich te houden aan de toepasselijke wettelijke verplichtingen en relevante verkeersveiligheid, voedselveiligheid en gezondheids- en veiligheidsvoorschriften. Riders doen hun best om de leveringsdiensten te verlenen in overeenstemming met deze normen. 

Wanneer u een bestelling plaats zal u de keuze hebben tussen een ASAP Levering of een Geplande Levering. 

  • Voor een ASAP Levering, delen wij u, vooraleer u de bestelling plaatst, de geschatte levertijd mee maar proberen wij de Levering zo spoedig mogelijk te doen; dient u daarom beschikbaar te zijn voor ontvangst van de Levering vanaf het moment dat u de bestelling plaatst. 
  • Voor van een Geplande Levering, delen wij u de verwachte levertijd mee van de Item met inachtneming van het door u gevraagde tijdstip. U dient tien minuten voor en na de verwachte levertijd aanwezig te zijn voor ontvangst. 

Riders en onze Partner Restaurants doen hun uiterste best om ervoor te zorgen dat uw Levering binnen een redelijke termijn wordt voltooid. Helaas, ondanks onze beste inspanningen en de beste inspanningen van de Riders en onze Partner Restaurants, verlopen de zaken niet altijd volgens plan en kunnen factoren zoals verkeers- en weersomstandigheden de tijdige Levering van uw Item verhinderen. Als uw bestelling meer dan 15 minuten te laat is, en we hebben u niet op de hoogte gebracht van de mogelijkheid om uw bestelling te annuleren, zullen we samen met u de zaken rechtzetten, tenzij u de vertraging heeft veroorzaakt (bijvoorbeeld omdat u ons het verkeerde adres hebt opgegeven of niet aan de deur bent gekomen).

Wij zullen een afleverpoging doen op het adres dat u ons bij het plaatsen van uw bestelling heeft opgegeven. Als u de afleverlocatie moet wijzigen nadat u de bestelling heeft geplaatst, kunnen we mogelijk het adres wijzigen naar een ander adres dat is geregistreerd bij uw account als u ons dit laat weten voordat de Rider is uitgestuurd en als het nieuwe adres zich binnen dezelfde zone bevindt als het adres waar u oorspronkelijk de bestelling naartoe hebt gestuurd. Als we het afleveradres niet kunnen wijzigen, heeft u de mogelijkheid om de bestelling te annuleren, maar als de bereiding van het voedsel is begonnen, wordt de volledige prijs voor het Item in rekening gebracht en als de Rider is uitgestuurd, worden ook de leveringskosten in rekening gebracht.

U zal nog steeds de kosten worden aangerekend voor het Item en voor de Levering bij een gefaalde Levering indien u zelf voor een of andere reden aan de oorzaak ligt voor het niet doorgaan van de Levering. Gevallen waarin u zelf de oorzaak bent van een gefaalde Levering zijn bijvoorbeeld (zonder beperkt te zijn tot):   

  • U komt niet aan de deur voor ontvangst van de Items, u beantwoordt de oproepen niet van de Rider die u contacteert door gebruik te maken van de door u bezorgde contactgegevens en/of u beantwoordt de oproepen maar verschaft geen toegang binnen een redelijke termijn en de Rider kan de Items niet achterlaten op een veilige plaats. 
  • De Rider weigert om de Item aan u te leveren in overeenstemming met artikel 8 (Producten met een leeftijdsbeperking).

In geval van een gefaalde Levering, kan de Rider kiezen om uw Items achter te laten op een veilige plaats of verantwoord uw Items weg te gooien.

7. Uw rechten indien uw Items zijn aangetast door een gebrek

U bent gerechtigd Items te ontvangen die in overeenkomst zijn met hun beschrijving, van geschikte kwaliteit zijn en die overeenstemmen met de specifieke eigenschappen waarvan u ons informeert (en die wij ook aanvaarden) vooraleer u de bestelling plaatst. Gelieve ons op de hoogte te houden indien u van mening bent dat de door u ontvangen Items niet beantwoorden aan deze vereisten. Indien het gebrek zichtbaar is kan men u vragen ons een foto te bezorgen met het gebrek. Behalve indien er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat het gebrek werd veroorzaakt na de Levering, zal de prijs van de Item in overeenstemming met de aard van het gebrek u worden terugbetaald of u verkrijgt hiervoor een tegoed op uw account. Indien de volledige Item is aangetast worden eveneens de leveringskosten aan u terugbetaald. 

Vooraleer men overgaat tot de verwerking van uw terugbetaling of tegoed op uw account, kan men relevante factoren nagaan, zoals onder andere: de details van de bestelling, uw account historiek en wat er is gebeurd tijdens de Levering. Er kan eveneens informatie worden opgevraagd aan het Partner Restaurant. 

8. Producten met een leeftijdsbeperking

Dranken of voedsel met een effectief alcoholgehalte van meer dan 0,5% kunnen alleen worden verkocht en geleverd aan personen boven de 16 jaar. Gedistilleerde drank, zoals omschreven in artikel 16 van de wet van 7 januari 1998, waaronder o.a. wodka, gin en rum, kan alleen worden verkocht en geleverd aan personen van 18 jaar of ouder.

Bij het plaatsen van een bestelling van een product met leeftijdsbeperking bevestigt u dat u ten minste 16 of 18 jaar oud bent, afhankelijk van de aard van het product. Deliveroo hanteert de 25 jaar leeftijdscontrole test waarbij klanten die er jonger dan 25 jaar uitzien gevraagd zullen worden een identiteitsbewijs te tonen aan de Rider waaruit blijkt dat ze aan de vereiste leeftijdsvoorwaarden voldoen. Indien de vereiste minimumleeftijd niet kan bewezen worden, kan de Rider weigeren om een product met leeftijdsbeperking te leveren aan een persoon die er jonger uitziet dan 25 jaar. Het Partner Restaurant en de Rider kunnen eveneens de Levering van alcohol weigeren indien de bestemmeling onder de invloed is of blijkt te zijn van alcohol of drugs. Indien Levering van een product met leeftijdsbeperking wordt geweigerd, zullen de prijs van het product in kwestie en kosten van Levering u worden aangerekend.

9. Annulatie

Vooraleer het Partner Restaurant met de voedselbereiding begint (een "Aangevangen Bestelling") kan de bestelling op elk moment en zonder extra kosten worden geannuleerd. Gelieve onmiddellijk contact met ons op te nemen via de Applicatie om een bestelling te annuleren vooraleer het een Aangevangen Bestelling is. Indien het Partner Restaurant bevestigt dat de bestelling nog geen Aangevangen Bestelling is, wordt u terugbetaald (exclusief eventuele kortingen, of bonnen toegepast op de bestelling - zie Voorwaarden Betreffende Bonnen en Account Tegoeden voor meer details). Ingeval van annulatie nadat de bestelling een Aangevangen Bestelling is geworden dient de volledige prijs van de Item betaald te worden alsook de leveringskosten indien de Rider reeds werd uitgestuurd.  

Vermits de Items snel bederven en slechts een beperkte houdbaarheid kennen, kan de klant het herroepingsrecht niet uitoefenen ten aanzien van de overeenkomst voor het verkoop van de Items eenmaal de Items geleverd zijn (artikel VI.73 van het Wetboek van Economisch Recht).

Deliveroo en het Partner Restaurant kunnen u op elk moment op de hoogte brengen dat een bestelling is geannuleerd. De kosten van de door ons of de door het Partner Restaurant geannuleerde bestellingen zullen u niet worden aangerekend en terugbetaling gebeurt volgens dezelfde methode als de door u oorspronkelijke uitgevoerde betaling. Ter compensatie kunnen we eveneens ook een tegoed toepassen op uw account.

10. Prijs, betaling en aanbiedingen

Prijzen zijn inclusief alle belastingen (inclusief btw). U bevestigt dat u gebruik maakt van onze Dienst voor persoonlijke, niet-commerciële doeleinden. 

Deliveroo kan soms een dynamische prijsstelling hanteren, waardoor de prijzen van de Items kunnen veranderen tijdens het browsen. Prijzen van Items kunnen op elk moment veranderen naargelang de beoordeling van het Partner Restaurant. 

Wanneer een Rider of een Partner Restaurant voor een Levering zorgt, kunnen wij, de P2P Rider of het Partner Restaurant u eveneens leveringskosten aanrekenen. U zal van de leveringskosten op de hoogte worden gesteld tijdens het bestelproces vooraleer u de bestelling afrondt. Leveringskosten kunnen ook onderhevig zijn aan veranderingen. Voor een Rider Levering zal het volledige bedrag van de leveringskosten doorgegeven worden aan de P2P Rider. Voor een Deliveroo Levering en Partner Levering, kan Deliveroo een deel of het volledige bedrag van de leveringskosten houden. 

Wij behouden ons ook het recht voor om voor het verlenen van onze Diensten servicekosten in rekening te brengen, die aan wijzigingen onderhevig kunnen zijn.  U wordt voorafgaand aan uw aankoop op de hoogte gesteld van eventuele servicekosten en heffingen op de afrekenpagina van onze Applicatie. 

Geen enkele wijziging heeft invloed op bestaande bevestigde bestellingen, tenzij er sprake is van een duidelijke prijsfout. Evenmin hebben prijswijzigingen invloed op bestellingen die in behandeling zijn en in uw winkelmandje staan, mits u de bestelling binnen 2 uur na het aanmaken van het winkelmandje afrondt. Als u de bestelling niet afrondt vóór de sluitingstijd van 2 uur, worden de Items automatisch uit uw winkelmandje verwijderd en is de prijswijziging van toepassing. Als er sprake is van een duidelijke prijsfout zullen wij u zo snel mogelijk op de hoogte stellen en heeft u de keuze tussen bevestiging van de bestelling tegen de juiste prijs of het annuleren van de bestelling zonder kosten en met een volledige terugbetaling van eventueel reeds betaalde bedragen.

De totale prijs van uw bestelling wordt uiteengezet op de afrekenpagina van onze Applicatie, inclusief de prijzen van Items en Levering en de toepasselijke servicekosten en heffingen.

Betaling voor alle Items en Leveringen kan worden gedaan op onze Applicatie door middel van een krediet- of debetkaart, of een andere betaalmethode die beschikbaar wordt gesteld door Deliveroo. Zodra uw bestelling is bevestigd, wordt uw krediet- of debetkaart geautoriseerd en wordt het totale bedrag gemarkeerd voor betaling. Betaling kan ook worden gedaan door gebruik te maken van vouchers of accountkrediet. Het gebruik hiervan is onderhevig aan de voorwaarden van Deliveroo's Voucher en Account Kredietvoorwaarden. De betaling voor de Items wordt rechtstreeks aan Deliveroo overgemaakt, die optreedt als tussenpersoon namens het Partner Restaurant. 

Wij zijn gemachtigd door onze Partner Restaurants en P2P Riders om namens hen een betaling te accepteren via de Applicatie en betaling van de prijs van de Items of leveringskosten aan ons zal uw verplichting om de prijs te betalen aan respectievelijk het Partner Restaurant of de P2P Rider voldoen. In sommige gevallen kunt u ook direct contant betalen door de Rider te betalen op het moment van Levering. Indien contante betaling mogelijk is, wordt dit duidelijk aangegeven op onze Applicatie voordat u uw bestelling plaatst.

Partner Restaurants stellen soms speciale aanbiedingen beschikbaar via onze Applicatie. Deze zijn zichtbaar als u naar een Partner Restaurant menu kijkt. Deze aanbiedingen zijn onderhevig aan de wensen van de Partner Restaurants. Tenzij in de actievoorwaarden een vaste of minimale periode is vermeld waarvoor de actie beschikbaar is, kan deze te allen tijde worden ingetrokken, tenzij u reeds een bestelling heeft geplaatst op basis van de actie en wij een Mededeling van Bevestiging hebben verzonden.

11. Fooi

Wanneer u een bestelling plaatst, krijgt u de mogelijkheid om naar wens de betaling van een fooi te doen aan de Rider in aanvulling op de aankoopprijs van de Items in uw bestelling. Uw Rider zal 100 % ontvangen van het gekozen bedrag dat u wenst over te maken, los van of het een Deliveroo Levering of Rider Levering uitmaakt.

12. Onze aansprakelijkheid in geval van verlies of schade

Binnen de grenzen toegestaan door de wet, levert Deliveroo de Dienst volgens beschikbaarheid zoals hierboven bepaald.  

Wij zijn aansprakelijk bij niet-naleving van de Voorwaarden alsook wanneer we nalaten de redelijke maatregelen te treffen m.b.t. uw gebruik van onze Dienst waardoor u op een voorzienbare wijze verlies of schade ondervindt. We zijn niet aansprakelijk voor niet voorzienbaar verlies of niet voorzienbare schade. Verlies of schade is "voorzienbaar" wanneer het evident is dat het zal optreden of indien u ons hierover informeert. Zo kan u ons bijvoorbeeld op de hoogte brengen, vooraleer u een bestelling plaats, van bepaalde omstandigheden die het verlies of schade ten gevolge van een niet-naleving van deze Voorwaarden kunnen verergeren.    

In het geval Deliveroo, een Rider of een Partner Restaurant aansprakelijk wordt geacht, is deze aansprakelijkheid beperkt tot de betaalde aankoopprijs voor de Item (of in het geval van P2P Riders, de leveringskosten betaald voor de Rider Levering). 

Deze Voorwaarden beogen niet onze aansprakelijkheid voor verlies of schade te beperken of uit te sluiten waar het onwettig zou zijn dit te doen. Dit omvat aansprakelijkheid voor overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door de verantwoordelijke partij’s nalatigheid om de redelijke zorg en bekwaamheid aan te leggen; of vanwege fraude of bedrieglijke verkeerde voorstelling van zaken. 

Zonder afbreuk te doen aan de vorige paragraaf, zijn wij, de Riders of onze Partner Restaurants niet aansprakelijk voor enig verlies of enige schade die u ondervindt als gevolg van uw eigen schending van deze Voorwaarden, of als gevolg van een IT-hardware of software verstoring waarbij er geen beperking is aan onze Applicaties. 

De koopovereenkomst met betrekking tot de Items is afgesloten tussen de klant en het Partner Restaurant. Het Partner Restaurant is een onderscheiden en onafhankelijk entiteit. Deliveroo heeft geen controle over de Partner Restaurants en kan als dusdanig geen aansprakelijkheid oplopen voor het handelen of nalaten van het Partner Restaurant. Het Partner Restaurant is gebonden aan de wettelijke vrijwaringsplicht van de verkoper op grond van de artikelen 1641 ev. van het Burgerlijk Wetboek.

Indien uw Levering een Rider Levering is, wordt de leveringsovereenkomst gesloten tussen u en de P2P Rider volgens de overeenkomst tussen u en de P2P Rider die is tot stand gekomen volgens deze Voorwaarden, waarbij Deliveroo slechts optreedt als een geautoriseerd platform binnen het relevante regime. Deliveroo is dus niet verantwoordelijk voor hun handelen of nalaten. 

Deliveroo biedt alle Riders verzekeringen aan die, met inachtneming van de voorwaarden en bepalingen van de toepasselijke polis, bepaalde aansprakelijkheden tegenover derden (inclusief klanten) dekken. Een Rider is niet aansprakelijk ten opzichte van u voor indirecte, bijzondere of gevolgschade of verlies die voortvloeit uit de uitvoering van een Levering.

13. Gegevensbescherming

Het gebruik van uw persoonsgegevens is in overeenstemming met ons privacy beleid dat hier kan worden teruggevonden.

14. Overige voorwaarden

Het recht van afdwinging van deze Voorwaarden gaat niet verloren ingeval de gerechtigde daarvan afstand doet of de afdwinging van zijn rechten uitstelt. Indien een rechtbank of een andere autoriteit besluit dat een bepaling van deze Voorwaarden onwettig of onafdwingbaar is, blijft de wettigheid, geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen van deze Voorwaarden behouden. 

Deze Voorwaarden kunnen te allen tijde worden gewijzigd en indien uw rechten hierdoor worden beïnvloed wordt u hiervan op de hoogte gehouden. Wijzigingen vinden geen toepassing op de door u geplaatste bestellingen waarvoor u een Mededeling van Bevestiging heeft ontvangen. Belgisch recht is van toepassing op deze Voorwaarden en de rechtbanken van Brussel, België zijn bevoegd om kennis te nemen van geschillen betreffende onze Dienst. We zijn wettelijk verplicht een verwijzing te maken naar de Onlinegeschillenbeslechting van de EU, maar nemen niet deel aan geschillenbeslechting onder dit proces.  

Gebruiksvoorwaarden Met Betrekking Tot De Website En Applicaties Van Deliveroo

Deze pagina (in combinatie met de documenten waarnaar ze verwijst) beschrijft de gebruiksvoorwaarden waaronder u onze website deliveroo.be (onze "Website") of de applicaties die we ter beschikking stellen via een applicatie-winkel of andere (onze "Dienst") mag gebruiken, zowel als bezoeker of als ingeschreven gebruiker. Dank om deze gebruiksvoorwaarden aandachtig te lezen alvorens onze Website of onze Dienst te gebruiken. Door op onze Website te gaan en door onze Dienst te gebruiken, aanvaardt u deze gebruiksvoorwaarden en verbindt u zich ertoe deze na te leven. Indien u deze gebruiksvoorwaarden niet aanvaardt, dient u onze Website niet te bezoeken en kunt u geen beroep doen op onze Dienst.

1. Over Ons

deliveroo.be is een Website die wordt beheerd door Deliveroo Belgium SRL ("wij" of "DELIVEROO"), een Besloten Vennootschap (BV), die gevestigd is te Handelsstraat 31, 1000 Brussel, België, en ingeschreven is bij de Kruispuntbank der Ondernemingen onder het nummer 633.775.036. BTW-nummer BE0633775036.

Deliveroo Belgium SRL is een vennootschap die Maaltijden levert die bereid zijn door zelfstandige restaurants (onze "Partnerrestaurants").

U kunt ons bereiken :

  • Per e-mail : hello@deliveroo.be
  • Telefonisch : +32 28 95 40 05
  • Adres : Belliardstraat 51-53, 1040 Brussel, België

2. Toegang Tot Onze Website En Diensten

Toegang tot onze Website en onze Dienst wordt tijdelijk toegestaan en wij behouden ons het recht voor om de toegang tot onze Website of Dienst te onderbreken of te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving (zie hieronder). Wij zijn niet verantwoordelijk indien, om welke reden dan ook, onze Website of Dienst niet toegankelijk is op een gegeven tijdstip of voor een bepaalde periode. In voorkomend geval, mogen wij de toegang tot bepaalde delen van onze Website of Dienst of de toegang tot het geheel van onze Website of Dienst beperken tot de ingeschreven gebruikers. U bent verantwoordelijk voor de vertrouwelijke behandeling van uw login informatie en account-activiteiten. Indien u zich zorgen maakt over uw login informatie of indien u denkt dat deze gehackt werden, neem dan onmiddellijk contact op met hello@deliveroo.be om ons hiervan in te lichten. Wij mogen uw account te allen tijde uitschakelen.

3. Aanvaardbaar Gebruik

U mag onze Dienst enkel voor rechtmatige doeleinden gebruiken. U mag onze Website of Dienst in geen geval gebruiken op een manier die indruist tegen een geldende wet of lokale, nationale of internationale reglementering noch om elementen die niet voldoen aan onze normen met betrekking tot de inhoud opgenomen in artikel 5 hieronder te versturen, bewust te ontvangen, te downloaden, gebruiken of hergebruiken. U verbindt er zich tevens toe om een deel van onze Website of Dienst of een netwerk of een materiaal gebruikt bij de levering van onze Dienst niet zonder toestemming te betreden, beschadigen of verstoren.

4. Interactieve Functies Van Onze Website

We kunnen, in voorkomend geval, functies aanbieden die u toelaten om te communiceren via onze Website of Dienst, zoals groepsdiscussies. In het algemeen, passen we geen enkele interactieve Dienst aan die we leveren, hoewel we wel inhoud kunnen verwijderen die niet voldoet aan de gebruiksvoorwaarden, conform de bepalingen van artikel 6. Indien we de beslissing nemen om een interactieve Dienst aan te passen, melden we dit op een duidelijke manier voordat u de Dienst gebruikt en bieden we gewoonlijk een manier aan om contact op te nemen met de animator in geval van twijfel of moeilijkheid.

5. Normen Met Betrekking Tot De Inhoud

Deze normen met betrekking tot de inhoud zijn van toepassing op alle elementen waarmee u bijdraagt tot onze Dienst (de "Bijdragen") en op alle eventuele interactieve Diensten die ermee verbonden zijn. U dient de geest en de letter van de volgende normen na te leven. De normen zijn van toepassing op elk deel of geheel van de Bijdragen. De Bijdragen dienen nauwkeurig (wanneer zij feiten toelichten) en eerlijk (wanneer zij overtuigingen toelichten) te zijn en de toepasselijke wetgeving in België en in het land waar ze zijn uitgebracht na te leven. De Bijdragen mogen niet/geen:

  • voor een persoon lasterlijke, obscene, beledigende, hatelijke of vurige elementen bevatten, expliciete scenes op seksueel vlak, geweld of discriminatie op grond van ras, geslacht, godsdienst, nationaliteit, handicap, seksuele geaardheid of leeftijd promoten;
  • auteursrechten, rechten op databanken of handelsmerken van derden schenden;
  • derden misleiden of in overtreding zijn met een wettelijke verplichting tegenover een derde, zoals een contractuele verbintenis of een geheimhoudingsplicht of een onwettelijke activiteit promoten;
  • dreigend zijn, afbreuk doen aan of de privacy van een derde schenden, een onnodig ongemak, storing of angst veroorzaken of een derde stalken, verstoren, in verlegenheid brengen, alarmeren of belemmeren;
  • gebruikt worden om zich voor een andere te laten doorgaan of om zich voor te doen als iemand anders of om te misleiden over uw band met een persoon of om de indruk te wekken dat deze van ons komen, indien dit niet het geval is of
  • een onwettige activiteit zoals een schending van auteursrecht of hacking (enkel bij wijze van voorbeeld) aanbevelen, promoten of daaraan deelnemen.

6. Opschorting Et Beeindiging

Het niet naleven van artikel 3 (aanvaardbaar gebruik) en/of 5 (normen met betrekking tot de inhoud) van huidige gebruiksvoorwaarden vormt een materiele schending van de gebruiksvoorwaarden en mag ons ertoe brengen om een deel of alle volgende maatregelen te treffen:

  • een onmiddellijke, tijdelijke of permanente stopzetting van uw gebruiksrecht m.b.t. onze Dienst;
  • een onmiddellijke, tijdelijke of permanente stopzetting van de Bijdragen of van de door u gedownloade elementen op onze Dienst;
  • u een waarschuwing versturen;
  • een rechtsprocedure tegen u opstarten, inclusief een procedure met het oog op een terugbetaling van alle kosten (inclusief, maar niet beperkt tot, de administratieve kosten en redelijke gerechtskosten) veroorzaakt door de inbreuk;
  • mededeling van deze informatie aan de overheden die verantwoordelijk zijn voor de toepassing van de wetten, indien we dit terecht noodzakelijk vinden.

De maatregelen vermeld in deze clausule zijn niet exhaustief en we behouden ons het recht voor om alle andere maatregelen te nemen die we terecht passend vinden. De naam van de verantwoordelijke van de publicatie en de redenen voor de intrekking zullen op de Website worden vermeld.

7. Intellectuele Eigendomsrechten

We zijn houder van of De opmerkingen en andere elementen vermeld op onze Website zijn indicatief. Wij zullen al het mogelijke doen om u juiste en bijgewerkte informatie te verschaffen. We kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld voor het vertrouwen in deze elementen van de bezoekers van onze Dienst of van iedereen die over hun inhoud geïnformeerd kan zijn. een licentie gekregen voor de intellectuele eigendomsrechten in verband met onze Website en Dienst en met de elementen die gepubliceerd zijn op deze Website (met uitzondering van uw Bijdragen). Deze elementen zijn wereldwijd beschermd door de wetten en verdragen inzake auteursrecht. Al deze rechten zijn voorbehouden. U heeft geen recht om de inhoud van onze Website, op welke wijze dan ook, te kopiëren, reproduceren, herpubliceren, downloaden, verzenden, verspreiden, door te geven, mee te delen aan het publiek of te gebruiken, behalve voor uw persoonlijk, niet-commercieel gebruik.

8. Informatie Vermeld Op De Website

De opmerkingen en andere elementen vermeld op onze Website zijn indicatief. Wij zullen al het mogelijke doen om u juiste en bijgewerkte informatie te verschaffen. We kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld voor het vertrouwen in deze elementen van de bezoekers van onze Dienst of van iedereen die over hun inhoud geïnformeerd kan zijn.

9. Regelmatige Actualisering Van Onze Website En Dienst

Wij wensen regelmatig onze Website en Dienst bij te werken en mogen de inhoud ervan op elk moment wijzigen. Indien nodig, mogen wij de toegang tot onze Website en Dienst opschorten of sluiten voor een onbepaalde duur. De elementen van onze Website of Dienst kunnen op een bepaald tijdstip achterhaald zijn en we zijn in geen geval verplicht om deze elementen bij te werken.

10. Onze Verantwoordelijkheid

We hebben onze Website en Dienst zeer zorgvuldig opgesteld. We zijn echter niet aansprakelijk voor de eventuele fouten of nalatigheden in verband met de inhoud ervan noch voor de eventuele technische problemen die u kunt ervaren met betrekking tot onze Website of Dienst. Indien we ingelicht worden over onjuistheden op onze Website of in onze Dienst, zullen we deze, zo snel als redelijkerwijs mogelijk, trachten te verbeteren. In de mate toegestaan door de wet, zullen we elke verantwoordelijkheid (contractueel, wegens nalatigheid of andere) voor elke schade of verlies die wij of een derde kunnen lijden in verband met onze Website, onze Dienst en elke website verbonden aan onze Website en de elementen vermeld op de Website uitsluiten. Dit betreft niet onze aansprakelijkheid in geval van overlijden of lichamelijke schade die veroorzaakt zijn door onze handelingen of nalatigheid, of enige andere verantwoordelijkheid die niet kan worden uitgesloten of beperkt krachtens de toepasselijke wetgeving.

11. Informatie Over U En Uw Bezoeken Op Onze Website En In Verband Met Het Gebruik Van Onze Dienst

Wij verzamelen bepaalde gegevens over u in het kader van uw gebruik van onze Dienst. Dit punt wordt verder beschreven in ons privacybeleid.

Wat de cookies betreft, informeert een balk die de internetgebruikers kunnen weigeren of aanvaarden, die internetgebruikers over het doeleinde van de cookies. De maximale duur van deze toestemming is 13 maanden.

12. Het Downloaden Van Gegevens Op Onze Website En Dienst

Ieder element dat u op onze Dienst downloadt en ieder gegeven dat wij verzamelen zoals hierboven aangegeven (artikel 11) zal beschouwd worden als zijnde niet-vertrouwelijk en niet-exclusief, en u erkent en aanvaardt dat wij het recht hebben om deze elementen of gegevens te gebruiken, kopiëren, verdelen, verkopen en bekend te maken aan derden, voor doeleinden die in verband zijn met onze activiteit. In de mate dat dergelijke elementen of gegevens beschermd zijn door intellectuele eigendomsrechten, verleent u ons een voortdurende, wereldwijde en royaltyvrije licentie om deze elementen en gegevens te gebruiken, kopiëren, wijzigen, verdelen, verkopen en bekend te maken voor doeleinden die in verband zijn met onze activiteit.

13. Links Op Onze Website

Wanneer onze Website links naar andere websites en bestanden geleverd door derden bevat, worden deze links uitsluitend ter informatieve titel voorzien. Wij controleren de inhoud van deze websites en bestanddelen niet en dragen geen enkele verantwoordelijkheid in verband met deze inhoud of met betrekking tot verlies of schade die kunnen voortvloeien uit dit gebruik.

14. Bevoegdheid En Toepasselijke Wetgeving

De Belgische rechtbanken zijn bevoegd voor alle geschillen, gerechtelijke procedures of klachten die voorvloeien uit of gelinkt zijn aan een raadpleging van onze Website en een gebruik van onze Diensten. Huidige gebruiksvoorwaarden en ieder geschil of klacht die voortvloeit uit of die een verband heeft met huidige gebruiksvoorwaarden of hun voorwerp of totstandkoming (waaronder de niet contractuele geschillen of klachten) wordt beheerst door en geïnterpreteerd volgens het Belgisch recht.

15. Wijzigingen

Wij mogen huidige gebruiksvoorwaarden te allen tijde te wijzigen door deze pagina te wijzigen. U wordt verondersteld deze pagina regelmatig te raadplegen om kennis te nemen van de wijzigingen die we hebben aangebracht aangezien deze bindend zijn.

16. Uw Bezorgdheid

Indien u enige bezorgdheid heeft in verband met de gegevens die in onze Dienst verschijnen, kunt u contact opnemen met hello@deliveroo.be

Voowarden Betreffende Bonnen En Account Tegoeden

1. Inleiding

Deliveroo kan het volgende ter beschikking stellen: (i) Bonnen (zijn promotionele tegoeden die door ons of door het Partner Restaurant op de website ter beschikking gesteld kunnen worden) en (ii) Account Tegoeden (is een tegoed dat door Deliveroo op discretionaire basis kan worden toegepast op het account van een klant). Bonnen en Account Tegoeden kunnen gebruikt worden (onder voorbehoud van de onderstaande voorwaarden) als betaling voor de aankoop van Items. Beiden worden in deze voorwaarden (de "Voorwaarden Betreffende Tegoeden") samengevat onder de noemer Tegoeden.

Deze Voorwaarden Betreffende Tegoeden zijn van toepassing telkens wanneer u Tegoeden gebruikt voor de betaling van Items door gebruik te maken van de Deliveroo Dienst. Deze Voorwaarden Betreffende Tegoeden zijn van toepassing samen met de Algemene Voorwaarden Van Dienstverlening Deliveroo en hebben voorrang ingeval van tegenstrijdigheid. De betekenis van woorden met hoofdletter die niet worden gedefinieerd in deze Voorwaarden Betreffende Tegoeden komen overeen met de Algemene Voorwaarden Van Dienstverlening Deliveroo.

U kan een Bon 'toepassen' op uw account door (i) de Bon code in te voeren (indien beschikbaar) op het moment dat u een bestelling plaatst of (ii) door de beloning beschikbaar onder de rubriek 'Your offers and rewards' toe te voegen aan uw account. Tenzij anders bepaald, is een Bon beschikbaar op uw account geldig tot het wordt verbruikt voor een bestelling dat in aanmerking komt, of tot het verstrijken van zijn geldigheidsduur (om het even welk het eerst plaatsvindt). Account Tegoeden zijn Tegoeden die wij zelf toevoegen aan uw account. In beide gevallen, eenmaal een Tegoed wordt toegepast op uw account, blijft het bedrag van het Tegoed beschikbaar tot het wordt verbruikt voor betaling van Items, behalve ingeval van verlies van het recht, of, voor Bonnen, bij het verstrijken van de geldigheidsduur in overeenstemming met de voorwaarden van de Bon in kwestie. Hierna wordt weergegeven onder welke omstandigheden het recht om gebruik te maken van Tegoeden ongedaan gemaakt kan worden en de geldigheidsduur van Bonnen kan verstrijken.

2. Voorwaarden Die Uitsluitend Van Toepassing Zijn Op Bonnen

Bonnen die beschikbaar worden gemaakt in een bepaald land en onder een bepaalde munteenheid, kunnen onderworpen worden aan geografische beperkingen waardoor ze niet gebruikt kunnen worden in een ander land of andere munteenheid. Bovendien zijn er vaak voorwaarden van toepassing op Bonnen zulks als geldigheidsduur, geografische beperkingen, beperkingen van het gebruik tot specifieke categorieën van klanten (bv. nieuwe klanten), of gebruik voor een specifiek Partner Restaurant of Item. Indien er voorwaarden zijn, zullen deze vermeld worden bij het beschikbaar maken van de Bon.

Sommige Bonnen zijn enkel beschikbaar voor nieuwe Deliveroo klanten ("Nieuwe Klant Bon"). De Bon is automatisch van toepassing (onderworpen aan enig andere toepasselijke voorwaarde) wanneer de klant een nieuwe account aanmaakt en wordt verbruikt bij een eerste bestelling dat in aanmerking komt. Deliveroo behoudt zich het recht voor om een Nieuwe Klant Bon niet toe te passen of het verbruik daarvan tegen te houden wanneer reeds in het systeem geregistreerde betalings- of adresgegevens gebruikt worden voor het aanmaken van de nieuwe account.

Het gebruik van een Bon als betaling of gedeeltelijke betaling kan onderworpen zijn aan specifieke voorwaarden die enkel van toepassing zijn op de Bon in kwestie, zoals een minimale bestelwaarde of de beperking van het gebruik tot bepaalde Partner Restaurants of Items. Indien de geplaatste bestelling niet voldoet aan de toepasselijke voorwaarden, komt het niet in aanmerking en kan het Tegoed hiertegen niet verbruikt worden. De afrekening pagina op onze website waar de bestelling van Items wordt bevestigd toont de totale bestelwaarde en de toepasselijke Bon. Indien er een Bon beschikbaar is op uw account maar niet in aanmerking komt voor een specifieke bestelling, verschijnt het niet op de afrekening pagina. U heeft dan de mogelijkheid om op een andere wijze te betalen of om de bestelling te annuleren.  

Behoudens indien anders u wordt meegedeeld, dienen al de Bonnen verbruikt te worden binnen één kalendermaand volgend op hun datum van beschikbaarheid.

Per bestelling kan er één Bon verbruikt worden en elke Bon kan maar eenmaal gebruikt worden per klant. Indien er meerdere Bonnen beschikbaar zijn op uw account en in aanmerking komen voor een bestelling, worden de Bonnen verbruikt naargelang hun geldigheidsduur waarbij de Bon die eerder komt te vervallen als eerste wordt gebruikt.  

Bonnen kunnen niet verbruikt worden in combinatie met enige andere Deliveroo aanbieding.

In geval van annulatie van een bestelling waarbij er een Bon werd gebruikt, zal deze niet terug beschikbaar worden gesteld en kan, bijgevolg, niet meer gebruikt worden. Indien de Bon een Nieuwe Klant Bon was zal u niet langer een nieuwe klant zijn en bent u niet meer gerechtigd zulke Bon te ontvangen.

3. Voorwaarden Van Toepassing Op Bonnen En Account Tegoeden

Bestellingen van Items worden in het algemeen onderworpen aan een minimale bestelwaarde, en dit ongeacht of de betaling of een deel van de betaling gebeurt bij wijze van Tegoed.

Tegoeden kunnen niet worden verruild voor cash of enig ander alternatief en hebben geen monetaire waarde.

Elke poging tot het manipuleren van onze website en van onze Tegoed aanbiedingen door gebruik te maken van 'bulk entry' via derden of syndicaten, macros, 'script', 'brute force', het verhullen van de identiteit door IP adressen te manipuleren, andermans identiteit te gebruiken of elk andere geautomatiseerd middel (waaronder systemen die geprogrammeerd kunnen worden voor betreding) zullen leiden tot de ongeldigheid van de bestelling en van het Tegoed. Deliveroo is gerechtigd om al het nodige te doen om zichzelf te beschermen tegen het gebruik van bedrieglijke of ongeldige Tegoeden, en kan bijvoorbeeld bijkomende redelijke controle vereisen, de accounts sluiten van elke klant waarvan er redelijkerwijs wordt vermoed dat deze betrokken is geweest in zulke acties.

Algemene voorwaarden van Deliveroo Gift Cards

Laatste update: 5 april 2021

Op deze pagina vindt u de voorwaarden die van toepassing zijn op geschenkkaarten ("Gift Cards") uitgegeven door Deliveroo Belgium BV ("Deliveroo"), een vennootschap geregistreerd onder nummer 633.775.036 waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is in de Handelsstraat 31, 1000 Brussel ("Algemene Voorwaarden").

Lees deze Algemene Voorwaarden aandachtig door voordat u een Gift Card op onze service koopt of gebruikt. Door de aankoop of het gebruik van een Gift Card bevestigt u dat u deze Algemene Voorwaarden accepteert. We kunnen deze Algemene Voorwaarden van tijd tot tijd wijzigen, dus we raden u aan om ze regelmatig te herzien. 

Alle Gift Cards worden uitgegeven en uitgevoerd door Deliveroo. Directe verkopen aan consumenten op deliverooeu.launchgiftcards.com worden beheerd door Launch Gift Cards, Inc ("LGC"). LGC is gevestigd in Delaware, met een kantoor in 16501 Ventura Blvd Suite 410 Encino, CA 9143. Deliveroo kan naar eigen goeddunken ook samenwerken met andere externe wederverkopers. 

Deze algemene voorwaarden worden beheerst door het Belgisch recht. Elk geschil, contractueel of niet-contractueel, dat daaruit voortvloeit valt onder de bevoegdheid van de Rechtbank van Koophandel van Brussel of onder de bevoegdheid van de rechtbanken van de woonplaats van de consument. 

Deze Algemene Voorwaarden bestaan uit twee delen:

  1. Voorwaarden voor de aankoop van Gift Cards
  2. Gebruiksvoorwaarden voor Gift Cards

Voorwaarden voor de aankoop van Gift Cards

1. Wie kan Gift Cards kopen?

In België geregistreerde bedrijven of  consumenten kunnen een bestelling plaatsen voor de aankoop van Gift Cards ("Order"). 

Voor bestellingen kan een minimum en/of maximum aankoopbedrag gelden. Deliveroo kan een bestelling naar eigen goeddunken weigeren. 

2. Betalingen 

De betaling van uw Bestelling moet worden gedaan met een creditcard of, indien van toepassing, via een bankoverschrijving op het moment van de Bestelling. De servicekosten kunnen van toepassing zijn op uw bestelling. Indien dit het geval is, zullen deze worden aangeduid en opgenomen in de totale prijs die moet worden betaald op het moment dat de Bestelling wordt geplaatst.

Bij wijze van uitzondering en enkel voor in België geregistreerde bedrijven, kunnen wij de betaling accepteren nadat de bestelling is geplaatst - dit is altijd onder voorbehoud van onze schriftelijke goedkeuring en kan worden onderworpen aan een kredietcontrole. In dit geval moet de betaling binnen 14 dagen na de Bestelling worden uitgevoerd.  

3. Bevestiging van de Order en levering van Gift Cards

Zodra de bestelling is geplaatst wordt een bevestigingse-mail naar het door de koper opgegeven e-mailadres gestuurd.

Deliveroo is niet verplicht om een Gift Card uit te geven totdat de volledige betaling voor uw bestelling is ontvangen.

De Gift Cards worden u per e-mail toegestuurd binnen een termijn 24 uur na verzending door ons van de bevestitingse-mail en alle fysieke Gift Cards worden u per post toegestuurd binnen een termijn van 7 werkdagen na verzending door ons van de bevestigingse-mail. In het geval van een vertraging bij het leveren, gelieve ons te contacteren via het e-mail adress:  corporate@deliveroo.be (als u een bedrijf bent)  of deliverooeu@launchgiftcards.com (als u een consument bent).

In het geval van een  probleem met uw bestelling, moet u Deliveroo binnen 72 uur na ontvangst van de bestelling op de hoogte brengen

4. Herroepingsrecht en vergoeding

Professionele aankopen van Gift Cards worden niet terugbetaald.  

Alleen consumenten die een Gift Card hebben gekocht hebben het recht om binnen een termijn van 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van de Gift Card en zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst te herroepen.

In het geval dat een consument deze overeenomkost herroept ontvangt de consument zonder onnodige vertraging alle betalingen die hij tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten voor de verzending van de Gift Cards per post (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de consument voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. 

Wij betalen de consument terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de consument de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij  uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Bij herroeping zijn de Gift Cards automatisch geannuleerd en onbruikbaar gemaakt.

Het herroepingsrecht bestaat echter slechts zolang de consument de Gift Card niet heeft gebruikt of zolang het bedrag niet is overgemaakt op de Account van een derde begunstigde. 

Gelieve het herroepingsformulier in bijlage te vinden en die terug te sturen naar het LGC support team op deliverooeu@launchgiftcards.com

Afgezien van de toepassing van het herroepingsrecht, behoudt Deliveroo zich het recht voor om een ongebruikte Gift Card niet te crediteren, in welk geval de koper het betaalde bedrag voor zijn aankoop terugkrijgt. 

5. Annulering

Enkel met betrekking tot zakelijke kopers,  in het geval dat u, een betaling krachtens deze overeenkomst of uw bedrijf opschort of dreigt op te schorten, kan Deliveroo, zonder aansprakelijkheid, elk contract tussen ons opzeggen, de levering van een volgende Gift Card bestelling opschorten en elke onbetaalde Gift Card deactiveren.

6. Verantwoordelijkheid

Deliveroo kan niet aansprakelijk worden gesteld, met betrekking tot Orders van bedrijven, in verband met deze Algemene Voorwaarden indien u:

  • economisch verlies (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, verlies van inkomsten, winst, contracten, bedrijf of verwachte besparingen); 
  • reputatieschade; of
  • indirect verlies, 

heeft geleden als gevolg van of in verband met het verstrekken van een Gift Card. In het geval dat een Gift Card niet functioneert, bestaat uw enige oplossing in het vervangen door een functionerede Gift card en is het onze enige verantwoordelijkheid) om deze te vervangen door een functionerende Gift Card.

7. Gebruik van het merk Deliveroo

U mag geen enkel onderscheidend teken, handelsmerk, logo, benaming of handelsnaam van Deliveroo ("Deliveroo Brand") gebruiken zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming. Wij kunnen deze toestemming te allen tijde intrekken door u op de hoogte te stellen.

8. Privacybeleid

Deliveroo's gegevensbeschermingsbeleid, beschikbaar op www.deliveroo.be/nl-be/privacy geeft details over de verwerking van persoonlijke gegevens die we implementeren.

9. Overige bepalingen

In aanvulling op deze algemene voorwaarden zijn de algemene voorwaarden van Deliveroobeschikbaar op https://deliveroo.be/nl-be/legal van toepassing op elke aankoop van een Gift Card. 

In geval van tegenstrijdigheid tussen deze Algemene Voorwaarden en andere Algemene Voorwaarden van Deliveroo, hebben deze Algemene Voorwaarden voorrang

Deliveroo behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken te voorkomen dat derden haar Gift Cards verspreiden, doorverkopen of adverteren.

In geval van een klacht of geschil in verband met online aankopen kunnen consumenten een beroep doen op alternatieve geschillenbeslechtingsmethoden.

Het platform voor alternatieve/online geschillenbeslechting (ADR) van de Europese Commissie is beschikbaar op https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Consumenten in België kunnen ook een beroep doen op de consumentenombudsdienst op het volgende adres: www.consumentenombudsdienst.be

10. Contacteer ons

Neem contact op met corporate@deliveroo.be (als u een bedrijf bent) of met het ondersteuningsteam van LGC op deliverooeu@launchgiftcards.com (als u een consument bent) voor meer informatie of als u vragen hebt. 

Gebruiksvoorwaarden voor Gift Cards

1. Waarvoor kunnen Gift Cards worden gebruikt? 

Een Deliveroo Gift Card kan alleen worden gebruikt voor de aankoop van menu-items (“Menu bestelling”) op www.deliveroo.be/nl-be/ of de Deliveroo-app. 

Een Gift Card kan niet worden: 

  • opgeladen;
  • gebruikt in combinatie met promotiecodes of coupons;
  • gebruikt om abonnementen te betalen (bijv. Deliveroo Plus) of om Gift Cards te kopen;
  • geruild voor contant geld; 
  • doorverkocht of overgedragen onder bezwarende titel; of
  • overgemaakt van de ene Deliveroo account naar de andere.

2. Wanneer vervalt mijn Gift Card? 

Uw Gift Card vervalt op de datum die is aangegeven in de e-mail waarmee u de kaart heeft ontvangen. Als er geen vervaldatum is aangegeven, vervalt uw Gift Card 12 maanden na de aankoopdatum van de Gift Card.

U dient uw Gift Card toe te voegen aan uw Deliveroo Account en al het tegoed dat deze bevat te gebruiken voor de vervaldatum. Na deze datum wordt het resterende krediet niet meer gebruikt en wordt het niet meer terugbetaald.  

3. Hoe gebruik ik mijn Gift Card?

Om uw Gift Card te gebruiken, moet u deze toevoegen aan uw Deliveroo Account door tijdens het afrekenen de unieke Gift Card code in te voeren - uw Deliveroo Account wordt gecrediteerd met het bedrag dat op uw Gift Card is geladen. Eenmaal gecrediteerd op uw Deliveroo Account, is een Gift Card niet terugbetaalbaar en niet overdraagbaar. Daarnaast behouden wij ons het recht voor om pas na het laden van de Gift Card of het Deliveroo Account met de houder van de Deliveroo Account te spreken.

4. Wat gebeurt er als het bedrag van mijn Menu bestelling meer of minder is dan het saldo op mijn Gift Card?

Indien het bedrag van uw Menu bestelling hoger is dan het tegoed op uw Gift Card, dient het resterende bedrag te worden betaald met een andere geaccepteerde betaalmethode, volgens de bepalingen van onze algemene voorwaarden (zie: www.deliveroo.be/nl-be/legal). Krediet kan niet worden gebruikt in combinatie met contant geld. 

Als het bedrag van uw Menu bestelling lager is dan het tegoed op uw Gift Card, blijft het resterende tegoed beschikbaar op uw Deliveroo Account voor toekomstige aankopen tot de vervaldatum. Om uw kredietsaldo te raadplegen, gaat u naar uw Deliveroo Account.

5. Wat gebeurt er met mijn tegoed als mijn Menu bestelling wordt geannuleerd?

Als u het tegoed op een Gift Card geheel of gedeeltelijk gebruikt om een Menu bestelling te betalen en die Menu bestelling wordt vervolgens geannuleerd of u heeft recht op een terugbetaling, dan wordt de Menu bestelling in dezelfde vorm aan u terug opgeladen, namelijk als een herbruikbaar tegoed. Bij deze gelegenheid vindt geen omwisseling plaats tegen contant geld of terugbetaling in een andere vorm.

6. Wat gebeurt er als mijn Gift Card verloren gaat, gestolen wordt of vernietigd wordt?

Uw Gift Card is uw verantwoordelijkheid. Deliveroo kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal, beschadiging, vernieling of het gebruik door derden zonder uw medeweten van uw Gift Card. In een dergelijk geval zal Deliveroo uw Gift Card niet vervangen.

7. Fraude of misbruik

Deliveroo kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de verkoop of distributie van Gift Cards door een onbevoegde derde partij.

Als een Gift Card wordt misbruikt (bijvoorbeeld door middel/als gevolg van misbruik van computersystemen), of als een Gift Card waarvan wij weten dat deze op frauduleuze wijze is verkregen of wordt gebruikt om aankopen te doen op onze service, kan Deliveroo:

  • de rekening van de betrokken klant te schorsen of af te sluiten. Elk krediet dat nog op de betrokken klantenrekening staat, wordt geannuleerd en is niet terugbetaalbaar;
  • elke Gift Card te annuleren; en/of 
  • een juridische procedure te starten. 

8. Algemene Voorwaarden van Deliveroo 

Wanneer u uw Gift Card op onze website of onze applicatie gebruikt, gelden ook de algemene voorwaarden van Deliveroo, beschikbaar op www.deliveroo.be/nl-be/legal.

9. Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens

Deliveroo's beleid voor de bescherming van persoonsgegevens, beschikbaar op www.deliveroo.be/nl-be/privacy geeft details over de verwerking van persoonlijke gegevens die we implementeren.

10. Hoe kan ik hulp krijgen?

Als u een bedrijf bent en problemen heeft met uw Gift Card, neem dan contact op met ons ondersteuningsteam  via corporate@deliveroo.be. Als een consument bent en problemen heeft met het inwisselen van uw Gift Card, neem dan contact op met hello@deliveroo.be. Voor alle andere problemen kunt u contact opnemen met het LGC support team op deliverooeu@launchgiftcards.com.  

In geval van een klacht of geschil in verband met online aankopen kunnen consumenten een beroep doen op alternatieve geschillenbeslechtingsmethoden.

Het platform voor alternatieve/online geschillenbeslechting (ADR) van de Europese Commissie is beschikbaar op https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Consumenten in België kunnen ook een beroep doen op de consumentenombudsdienst op het volgende adres: www.consumentenombudsdienst.be.

Aanbevelingsprogramma

  1. Dit Aanbevelingsprogramma is beschikbaar voor geselecteerde Deliveroo klanten ("u"/"gebruiker") van 18 jaar of ouder die tenminste één Deliveroo bestelling hebben geplaatst.
  2. U wordt per e-mail verwittigd dat u in aanmerking komt voor het aanbevelingsprogramma. De e-mail bevat een unieke link dat eenvoudigweg gedeeld kan worden met vrienden en familieleden (van 18 jaar of ouder) die niet op hetzelfde adres als uzelf wonen en waarvan u denkt dat ze zullen gebruik maken van de Deliveroo Dienst (een "aanbeveler"). Voor elke aanbeveler die ook daadwerkelijk een Deliveroo bestelling plaatst via de unieke link, krijgt u het in de e-mail met unieke link vermelde bedrag van de Bon toegewezen aan uw account. Het kan tot zeven dagen duren nadat uw vriend of familielid de bestelling heeft geplaatst vooraleer de Bon effectief wordt toegepast op uw account. Bonnen verkregen onder het Aanbevelingsprogramma kunnen verbruikt worden bij elk Partner Restaurant en vervallen automatisch binnen de door Deliveroo bepaalde geldigheidstermijn.
  3. Unieke links kunnen enkel gebruikt worden voor persoonlijke en niet-commerciële doeleinden. U kan uw unieke link dus enkel delen met uw persoonlijke contacten via uw eigen sociale media accounts (bv. persoonlijke Facebook account, Twitter of Instagram account) maar niet op websites waar u enkel bijdraagt zonder de eigenaar te zijn (bv. Facebook business accounts of groepen, Wikipedia, Google Reviews, coupon websites). Het delen van je unieke link via zoekmachinemarketing (bv. AdWorks/Yahoo/Bing) is ook niet toegelaten. Uw unieke link kan door ons, zonder voorafgaande verwittiging, gedeactiveerd worden, indien we kennis krijgen dat uw unieke link gedeeld werd op een ongeoorloofde wijze. We zijn dan uiteraard niet aansprakelijk voor enig verlies ten gevolge van het deactiveren van uw account.
  4. Het Aanbevelingsprogramma kan op elk moment onderbroken worden. Er wordt hiervan op voorhand melding gemaakt op onze website. Bonnen die al beschikbaar zijn op uw account ten gevolge van aanbevelingen blijven beschikbaar gedurende de periode bepaald onder Bepaling 2 hierboven.
  5. Bonnen onder het Aanbevelingsprogramma zijn onderworpen aan de bovenvermelde Voorwaarden Betreffende Tegoeden.
  6. De voorwaarden in het kader van het Aanbevelingsprogramma zijn van toepassing samen met de Algemene Voorwaarden Van Dienstverlening Deliveroo en hebben voorrang ingeval van tegenstrijdigheid. Door gebruik te maken van het Aanbevelingsprogramma, gaat u akkoord met de voorwaarden.
  7. Bonnen kunnen toegewezen worden voor maximaal 100 aanbevelingen. We behouden ons het recht voor om het maximale aantal van aanbevelingen waarvoor Bonnen worden toegekend op elk moment te wijzigen. Bonnen zullen steeds wel worden toegekend voor bestellingen geplaatst ten gevolge van een aanbeveling voordat de wijziging optreedt.  
  8. Belgisch recht is van toepassing op het Aanbevelingsprogramma en de Belgische rechtbanken zijn bevoegd om kennis te nemen van geschillen betreffende het Aanbevelingsprogramma.
  9. De promotor is Deliveroo Belgium, Handelsstraat 31, 1000 Brussel, België.

Adverteren op Deliveroo

Partners, zoals restaurants en kruidenierszaken die toegankelijk zijn op ons platform ("Adverteerders"), kunnen hun merk en producten promoten door middel van advertenties op Deliveroo.

De advertenties kunnen op verschillende plaatsen verschijnen, zoals op de startpagina, in de lijsten, in de zoekopdracht, op het menu, in het winkelmandje of na een bestelling op onze site of onze applicatie. Ze kunnen in verschillende formaten verschijnen, zoals een partner thumbnail, een display banner, een video of een product thumbnail. Ze zijn te herkennen aan de vermelding "Gesponsord".

Bij het weergeven van advertenties houdt Deliveroo rekening met verschillende soorten gegevens die helpen om je advertenties te tonen die je misschien leuk vindt. Deze gegevens omvatten

  • Je winkel- en browsergeschiedenis op Deliveroo. Dit omvat de partners, producten en categorieën waarmee een consument interactie heeft gehad op het platform.
  • De locatie van de klant. Dit bepaalt welke partners en producten beschikbaar zijn voor de klant op ons platform.
  • De biedingen van de adverteerder. Dit bepaalt de kans dat een adverteerder de advertentieruimte krijgt in vergelijking met andere adverteerders.